Viser søkeresultater 1 til 10 av 49
Tråd: Depresjon eller?
Hybrid View
-
06-09-12, 11:44 #1
Sv: Depresjon eller?
En stund siden sist jeg skrev her nå
Jeg er nå oppe i 100 mcg, og kroppen trives
Ser hud, negler, hår, psyken, ja absolutt alt har bedret seg!! Føler meg mye bedre. Var hos fastlege for to dager siden, grudde meg for det, ettersom jeg hadde økt to ganger uten å ha rådført meg med henne først. Det gikk veldig fint, og fastlegen hadde full forståelse for at jeg hadde gjort det!! Jeg har en nydelig lege 
I går var jeg på sykehuset og tok ny gastroskopi. Fikk samtidig vite at jeg skal få jern intravinøst hvis de nye blodprøvene de tok viser at det fortsatt er lavt.. Jeg har ikke vært like flink til å ta jern nå, siden jeg må ta de på et annet tidspunkt enn Levaxinen. Legen var litt bekymret for at TSH verdien skulle være for lav, men sa samtidig at hvis jeg hadde det bra, så var det det viktigste...
Da har jeg et spørsmål: Hvorfor er det viktig at TSH verdien ikke synker for lavt? Ser at mange har lave verdier her.... Min var sist på 0, 38.... Da gikk jeg på 50 mcg, nå 100 mcg.. Hva kan skje?
Mvh
Vinter
-
07-09-12, 08:53 #2
-
07-09-12, 10:51 #3
Det er ikke sandt!
En læge må gerne være "konservativ", men det undskylder ikke når lægen hævder en u-sandhed. At et lavt TSH skulle være årsag til højt stofskifte - er en direkte løgn! Tro ikke på det!
Højt stofskifte kendetegnes ved en bestemt rækkefølge af forhøjede værdier af FT3, FT4 og så til sidst (såfremt FT3 er alt for højt ) "for" lavt TSH.
Selv et for højt FT4 og lavt TSH betyder ikke automatisk højt stofskifte.
Kun hvis FT3 er alt for højt - har man for højt stofskifte / hyperthyreose - men i så fald behøver man ingen blodprøver for at påvise den, idet symptomerne er så overvældende tydelige, at der er ingen tvivl.
Hvis FT3 er normalt (selv i overkanten) og man har ingen symptomer på højt stofskifte, mens FT4 er normal eller forhøjet, og TSH er lavt - er det ikke hyperthyreose og man skal ikke reducere medicindose. Beordrer lægen til at sætte Levaxin-dosen ned og patienten adlyder lægen - da vil lavt stofskifte komme igen.
TSH er ikke stofskiftehormon!
T4 er ikke stofskiftehormon. T4 er kun det stof som T3 dannes af!
Kun T3 er et stofskiftehormon!• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-09-12, 20:16 #4
Hei

Jeg fikk i dag brev fra sykehuset om at gastroen viste at jeg har cøliaki. Blodprøven sa det samme, så nå er det over på glutenfri diett.. Skal bli spennende selv om jeg ser for meg mange utfordringer her. Det vil vel gjøre en del for opptak av jern og vitaminer, tenker jeg. I morgen skal jeg kontakte sykehuset for å bli henvist til ernæringsspesialist. Og for å få høre svarene på jernnivået. Var det tilsvarende det jeg har ligget på tidligere, skal jeg få jern intravinøst, slik at jeg får fylt opp lageret litt.. Er spent på svaret...
Fikk svar på blodprøvene fra fastlegen også. TSH var 0,03, FT4 var 18 og Ft3 var 5,1. Kjenner likevel at jeg nå begynner å bli daffere igjen og har mer vondt i ledd.. Men er ikke disse prøvesvarene ganske bra? Disse ble da tatt 5 september.
-
27-09-12, 20:05 #5
De prøvene er ikke så gale, men cølakien skaper vel en betennelsesreaksjon i kroppen som påvirker formen. I hvor stor grad vil antakelig glutenfri kost gi noen svar på. Håper det beste for deg.
-
24-06-15, 22:21 #6Cryptus Gjest
Hvordan er status nå? Kommet i form igjen? Har glutenfri kost hjulpet? Litt nysgjerrig på om helsa og verdagen har normalisert seg?
Lignende tråder
-
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 109Siste melding: 29-11-11, 01:35 -
Hypotyreose eller depresjon?
Av roser i forumet PresentasjonerSvar: 15Siste melding: 29-01-11, 14:30 -
Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?
Av Stavanger i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:51 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35 -
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 21:14

Svar med sitat

Bokmerker