Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
27-08-12, 19:39 #19
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Ja, STTM skriver om at høyt kortisol er like galt som lavt kortisol http://www.stopthethyroidmadness.com/ps/ . Og Phosphatidyl serine og sink senker kortisolet. Jeg kjenner at det er viktig å treffe rett med dosen. I dag glemte jeg å ta den frem til klokka 19, da kjente jeg at det var litt sent, kortisolet var på vei opp. Jeg pleier å ta 1 Seriphos som inneholder Phosphatidyl serine pluss 30 mg sink ca kl 18. Men når man tar det varierer jo ut fra når toppen av kortisolet kommer. Det finnes også mat med mye Phosphatidyl serine, men det kan bli litt kvalmende å spise et par hundre gram makrell hver kveld for eksempel. Wikipedia har en liste med matvarer, søk på Phosphatidyl serine.
Ha-ha Tily, dette er sånn høna og egget spørsmål! Jeg kan ikke så mye om dette at jeg kan si kategorisk ja til den ene og nei til den andre. Jeg kan bare konstatere at Seriphos og sink virker og at det er veldig ålreit å merke detSenkes produksjonen av kortisol om kvelden på denne måten, eller er det effekten av kortisol som allerede er produsert som settes ned ?
Over tid håper jeg at det høye kortisolet på kvelden går ned til normale verdier, slik at jeg kan kutte ut Seriphos og sink
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker