Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Tråd: Kjære Dagbok...
Threaded View
-
20-08-12, 18:20 #10
Sv: Fått svar på blodprøvene mine men
Tusen tusen takk for kjempenyttige svar!!!
Jeg har klippet og limt litt og svart direkte inn under
Jeg har fått meg ( etter mye om og men på telefonen i dag med kontordamen ) time hos MIN lege i morgen. Jeg sa som var, att dette går bare ikke, om prøvene er fine, så får han bare finne på noe, for sånn som dette går ikke lengre.
Vikarlegen annbefalte så kjekt " variert kosthold, mye mosjon og være i bevegelse og tilskudd av vitaminer og mineraler". Blir nesten helt oppgitt. Variert kosthold, ja, vi har ett barn med ernæringsproblemer (PEG) og svelgeparece inkl hjerteproblematikk, så der er vi godt bevardret du, det vet jeg nok hva er. Mosjon, tja, hva skal man si. Jeg bruker apostlenes hester til og fra jobb ( ca 30 min gange hver vei ) og går stort sett masse på jobben daglig, jobber på ett sykehjem, så jobben består i tunge løft og mye gåing. Tilskuddet består av noe som heter "Kvinne" som er ett komplett kosttilskudd jeg kjøper på apoteket, hvor hele dagsbehovet er lagt inn, så da aner jeg ikke hva mere jeg skal dytte i meg enn det. Fisk spiser vi to ganger i uken og resten av uken er det vel som hos alle andre småbarnsfamilier tenker jeg. Følte litt att jeg satt og fikk en "skjult bemaning" om hvordan man skulle leve sundt, så ble alt bra og att det nesten var litt selvforskyldt. Jeg tror nok ikke det var direkte meningen, men jeg vet fra jobben min med demensdiagnoser, att det er helt irrelevant mange ganger hva jeg trodde jeg mente og sa. Poenge er det fleste ganger hvordan mottaker oppfatter budskapet.
Så i morgen får jeg bare huske å ta med meg huskelappen min jeg har skrevet og ta det derifra...
Jeg har brukt samme legekontor i alle år, så det ligger laaaangt inne, faren er jo også att legene ofte tror de kjenner deg ganske godt, så de tar det for gitt att det meste er seg selv likt. Jeg har en svoger som er spesialist i allmenmed, jobber for tiden for helsedirektoratet, så når jeg ba om en utskrift kunne jeg nesten kjenne øynene av kontordamen i nakken typ "jasså ja, du løper avgårde til han med engang..." Byen vi bor i er ikke større enn att alle kjenner han og de fleste kjenner også meg. Litt slitsomt innimellom. Når det gjelder å høre med svogeren min, så sitter det langt inne, det er en terskel jeg ikke har lyst å krysse, selv om han så gjerne hadde sett på de. Han er kollega i tillegg, siden han er tilsynslege ved sykehjemmet jeg jobber og samtidig så er han primærlegen til barna mine. Men det å "utlevere seg selv" på den måten ovenfor han sitter lengre inne enn jeg trodde...
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Min dagbok
Av Marina73 i forumet DagbokerSvar: 32Siste melding: 14-05-11, 10:39 -
Kjære skjoldbruskkjertel!
Av Anisa i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 1Siste melding: 23-05-10, 12:22 -
Kjære skjoldbruskkjertel!
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 1Siste melding: 23-05-10, 12:22 -
Kjære alle vennlige sjeler på Sonjas :)
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 19-09-07, 01:10 -
2,5 år siden jeg fikk diagnosen hypothyrose. Kjære dere, hva skal jeg gjøre?
Av Kvinne, 42 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 16Siste melding: 12-05-05, 15:55

Svar med sitat
Bokmerker