Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Hybrid View
-
21-08-12, 08:21 #1
Sv: I startgropen - med noen få blodprøveresultater. Hva gjør jeg videre?
Hei!

Det kan være det er lurt om du tar en tur til legen og får tatt noen flere blodprøver; Anti-TPO, B- og D-vitaminstatus, og jern. Be gjerne om å få tatt FT4 og FT3 også, det er prøver som viser nivåene av fritt T4 og fritt T3 i blodet. Ved lavt stoffskifte stiger TSH, mens FT4 og FT3 synker.
Anti-TPO gir en indikasjon på om du er i ferd med å utvikle lavt stoffskifte. Er den over normalområdet, viser det at immunforsvaret er i ferd med å forstyrre funksjonen i skjoldbruskkjertelen din, slik at den ikke kan produsere thyroksin slik den skal. Din TSH er innenfor det norske referanseområdet, men dette er omdiskutert. I Tyskland er det visstnok slik at du får tilbud om medisiner fra TSH 2,5 eller deromkring. Viser det seg at du har antistoffer (forhøyet Anti-TPO) er det stor sjanse for at du før eller seinere utvikler lavt stoffskifte (hypothyreose).
Mangler du B- eller D-vitaminer, eller har lite jern, kan det også gjøre at du blir trøtt, sliten og uopplagt.
Lignende tråder
-
Blodprøveresultater for 3 unge herrer, noen som kan bidra med sin kompetanse?
Av Karatekid i forumet BlodprøverSvar: 5Siste melding: 21-01-12, 11:59 -
Hjælp til blodprøveresultater
Av Cirkeline i forumet PresentasjonerSvar: 27Siste melding: 17-09-10, 15:15 -
Noen som har råd for hvordan jeg kan gå frem videre?
Av theodora i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 14-10-09, 22:52 -
Hva gjør jeg videre med Armour nå?
Av mona i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 14Siste melding: 01-08-07, 18:01 -
Noen fra Nord-Norge? Hva gjør dere? Lang vei til Balder...
Av hanne i forumet Hos legenSvar: 9Siste melding: 14-09-05, 12:30

Svar med sitat
Bokmerker