Viser søkeresultater 1 til 10 av 96

Hybrid View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Thumbs up Sv: Thyroid på blå resept.

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    ..
    Det viktigste som står å lese:

"...vi finner å kunne innvilge THYROID ERFA etter blåreseptforskriftens paragraf 3A,
    jf. refusjonskode ICD10: E03 og ICPC-2: T86.
    Vedtaket gjøres gyldig fra xx.xx.10, dvs fra første gang vi mottok søknad."
    Fikk omsider rotet meg til å sende inn Apotek-kvittering til HELFO.
    Jeg fant ikke de opprinnelige; så da fikk jeg ny utskrift fra Apotek1 - signert og stemplet
    Så det var 'shmack' over 3000,- inn på konto det

Takk igjen til n`Finn som startet tråden og til Blondie som hektet seg på og ordnet det hele

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    En seier for hver og en, er en seier for våre totale pasientrettigheter. Ser vi reagerer omtrent som vi har vunnet i lotto.
    Husk at dette faktisk er en rett vi har som pasienter og som gjelder ALLE oss som tar medisiner på registreringsfritak.
    Flere har sendt meg PM og har vunnet denne kampen.
    Til alle dere som ikke har kommet dit enda: Husk å ikke gi opp. Det er din rett som pasient.
    Jeg ville ikke vunnet dette hvis ikke Blondie hadde fortalt om sin seier - i åpent forum;
    for jeg hadde sant & si gitt opp hele prosjektet!
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard Sv: Thyroid på blå resept.

jeg hadde kontekter på Aker som var villige til å la meg ligge over referanseområdet. Om jeg ikke husker feil, var det netopp denne Dr.Louise K.Dahll, jeg var hos.
    Jeg flyttet imidlertid til Bergen og mistet all kontakt med Aker inntil videre.
    Jeg har flere ganger i løpet av min 14 årige Hypothyreose-karriære" vurdert å prøve Armour, men det har liksom aldri blitt noe, siden det virket som et håpløst og svært dyrt prosjekt.

Pr i dag er jeg gravid, og en nyprøving av medikamenter er vel helt utelukket da tipper jeg på, men er det ting jeg kan gjøre allikevel?
    jeg har time hos endokrinolog på Haukeland om 2 uker.

Egentlig fikk jeg avslag på å få time, men graviditeten gjorde utslaget når jeg klaget.
    Jeg ble henvist før jeg ble gravid, men jeg sliter fortsatt med mye av de samme symptomene på tross av at jeg økte Levaxindosen med 50 ug i mellomtiden.

Jeg føler meg nesten frisk når jeg ligger langt over normalverdiene (Ft3 på nesten 30, etter Akers referanseverdier i 2007 og uleselig TSH). pr i dag ligger jeg i nedre del av skalaen på Ft3, mn legen min mener den verdien er uvesentlig og vil helst ikke måle den i det hele tatt, kun TSH og Ft3.
    Jeg har hashimotos og Graves, mn de slår hverandre ihjel og jeg ligger generellt på hypo-nivå med en mengde symptomer som er vanskelige å leve med.

Jeg følr at det å ha fått en time er som å sitte med en lottokupong når tallene skal gå inn. Så er det bare fryktelig spennende å se om "mine" tall går inn eller ikke...

Hva kan jeg i praksis gjøre nå når jeg er gravid?
    Jeg ville jo egentlig be om resept på Liothyronin, eller å få prøve Efra, men det er vel ikke vits å nevne engang nå?
    hvordan kan jeg få oppfølging på Haukeland på sammen måten som jeg fikk det på Aker?
    Endoen jeg fikk time hos første gangen jeg fikk diagnosen i 1999 mente jeg bare var deprimert om jeg ikke ble bra ved normale TSH verdier... håper jeg ikk kommer til en slik en igjen

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Jeg blir bare så glad når jeg hører at verden går fremover, og at leger såvidt begynner og godta at det finnes en verden utenfor levaksin og blodprøver!

Sitat Opprinnelig skrevet av Lissa Vis post
    Endoen jeg fikk time hos første gangen jeg fikk diagnosen i 1999 mente jeg bare var deprimert om jeg ikke ble bra ved normale TSH verdier... håper jeg ikk kommer til en slik en igjen
    I min dagbok her inne fikk jeg akkurat vite av Anisa (takk for all infoen du gir Anisa ) at man må se helt bort fra TSH når man har Graves, siden TRAS kan veksle mellom og være stimulerende og blokkerende.

Jeg kjenner for lite til kombinasjonen Hashimoto og Graves, og også hvordan stoffskiftet påvirker nurket i magen din, så jeg håper de med mer kunnskap enn meg svarer!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Thumbs up Sv: Thyroid på blå resept.

Sitat Opprinnelig skrevet av Lissa Vis post
    jeg hadde kontekter på Aker som var villige til å la meg ligge over referanseområdet. Om jeg ikke husker feil, var det netopp denne Dr.Louise K.Dahll, jeg var hos.
    ..

Jeg føler meg nesten frisk når jeg ligger langt over normalverdiene (Ft3 på nesten 30, etter Akers referanseverdier i 2007 og uleselig TSH).
    pr i dag ligger jeg i nedre del av skalaen på Ft3, mn legen min mener den verdien er uvesentlig og vil helst ikke måle den i det hele tatt, kun TSH og Ft3.
    ..
    Jeg ville jo egentlig be om resept på Liothyronin, eller å få prøve Efra, men det er vel ikke vits å nevne engang nå?

..
    Her har det blitt noen fT3 for mye, vel
    Tar en sjans å gjetter på at det er fT4 som er på nesten 30
    Til eksempel: vet at det er omtrent akkurat der Anisa har sitt beste fT4-nivå.

At du føler deg fornøyd og vel til pass, det blir nok mer viktig for allslags leger når du har en liten baby på gang
    Gratulerer og Lykke til med svangerskapet.
    Det jeg prøvde å si; hvis du føler sterkt for å prøve erfa - så finner mange det vanskelig å si NEI til en gravid og bestemt Dame!

You go girl

Jeg også tror mine helt "nye" problemer startet etter fødsel - ei venninna kaller barseltida for "Hormonballetten" -
    det er krevende for kroppen å levere til to personer over tid og da er det noen av oss som går i underskudd -
    og så er det gjort.
    Du har jo allerede problemer med din kjertel og trenger den beste hjelp du kan få:
    etter min erfaring og mening så kan jeg ikke annet enn å anbefale thyroid medisin (for min del er det erfa) - på det varmeste.
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Her har det blitt noen fT3 for mye, vel
    Tar en sjans å gjetter på at det er fT4 som er på nesten 30
    Til eksempel: vet at det er omtrent akkurat der Anisa har sitt beste fT4-nivå.

At du føler deg fornøyd og vel til pass, det blir nok mer viktig for allslags leger når du har en liten baby på gang
    Gratulerer og Lykke til med svangerskapet.
    Det jeg prøvde å si; hvis du føler sterkt for å prøve erfa - så finner mange det vanskelig å si NEI til en gravid og bestemt Dame!

You go girl

Jeg også tror mine helt "nye" problemer startet etter fødsel - ei venninna kaller barseltida for "Hormonballetten" -
    det er krevende for kroppen å levere til to personer over tid og da er det noen av oss som går i underskudd -
    og så er det gjort.
    Du har jo allerede problemer med din kjertel og trenger den beste hjelp du kan få:
    etter min erfaring og mening så kan jeg ikke annet enn å anbefale thyroid medisin (for min del er det erfa) - på det varmeste.
    Takk for svar
    Ja du har helt rett i at det ble en t3 for mye. Men det var altså t3 som var på nesten 30 (øvre ref var på 25 tror jeg)
    Finner ikke en måte å redigere innlegget på heller... beklager det der, både svangerskapstretthet og hypobrainfog i fin kombinasjn...

Det skal stå:
    "legen min mener den verdien er uvesentlig og vil helst ikke måle den i det hele tatt, kun TSH og Ft3."

jeg tenkte å ta med meg en fin lang liste med symptomer jeg sliter med til Endokrinologen også...

Lignende tråder

1. ERFA på ARMOUR resept i TRONDHEIM?
    Av Vilje i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa Thyroid
    Svar: 4
    Siste melding: 06-04-10, 21:51
  2. Resept på Armour
    Av LD Tromsø i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa Thyroid
    Svar: 4
    Siste melding: 16-02-09, 12:39
  3. endelig resept på Armour!!
    Av cathrin i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa Thyroid
    Svar: 19