Viser søkeresultater 1 til 10 av 63
Tråd: Tørre øyne
Threaded View
-
28-07-12, 23:48 #33
Sv: Tørre øyne
Jeg har sekundær Sjøgrens og får Oculac og Viscotears på blå resept. Begge kan kjøpes reseptfritt, men siden jeg har en sikker Sjøgrens, får jeg dem heldigvis på blå resept. Begge typene fås i dagspakning og 4-ukers-pakning. Forskjellen er at det er mindre tilsetningstoffer i dagspakningene (30 små tuber i pakken) og dermed mindre sjanse for allergi/overfølsomhet av dråpene eller gel`en.
Viscotears er en slags gel, og den holder mye lenger enn Oculac.
Jeg bruker Viscotears tre ganger til dagen, og Oculac når det trengst, og har det faktisk ikke så ille i øynene lenger.
Jeg trodde ikke jeg hadde Sjøgrens fordi øynene mine er blitt ekstremt lysfølsomme og tårene renner når lys treffer dem. Øyelegen testet tårene mine, og forklarte at slik jeg har det er veldig typisk ved Sjøgrens, og da tenker man ikke på at øynene er tørre; de er bare såre.
En frisk tåre inneholder ikke bare vann og salt, men olje, mineraler og salter. Mine tårer derimot er utspedt så mye at det er nesten ikke annet enn vann og salt og da hjelper ikke tårene lenger.
Lignende tråder
-
Utstående øyne
Av Beate i forumet Graves sykdomSvar: 18Siste melding: 29-08-15, 00:42 -
tørre øyne...
Av Lissa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 22Siste melding: 02-02-11, 21:41 -
Øyne
Av Tante i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 30-07-09, 14:31 -
Negler og tørre hender
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 24Siste melding: 04-02-07, 12:01 -
Munntørrhet/tørre lepper
Av Gjest i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinnerSvar: 9Siste melding: 06-10-05, 14:38

Svar med sitat

Bokmerker