Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Hybrid View
-
28-07-12, 15:40 #1
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
For snart 14 dager siden økte jeg LDN til høyeste dose på 4.5 mg. Etterhvert ble jeg endel plaget med varmefølelse og mistenkte at doseøkningen gjorde meg litt hyper. jeg har lært at blir du hypo av LDN, vent og se! Men blir du hyper, gå ned! (oj, slik skrevet ble det rene rim og regler!)
Nå er jeg nede på 62.5 mcg T3. Det kan hende jeg skal enda litt ned, men jeg tar det rolig, å bli hypo i stedet er ikke så morsomt. Jeg brukte 70 mcg T3 på det meste. Her som ellers er individuelle behov forskjellig. Jeg tror jeg leste at Dr. John Lowe brukte 150 mcg T3 hver dag.
Siden jeg har gjort to ting samtidig, gått over til ren T3 og begynt med LDN samtidig, vet jeg ikke hva som har gjort hva. Men at LDN har spilt en viktig rolle der jeg er nå, er jeg ikke i tvil om
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
29-07-12, 13:49 #2
kjære herlige vigdis!!

så FANTASTISK å høre at du fungerer normalt og har normale arbeidsdager...Det gir så HÅP for meg også, at tårene står i øynene her...Tusen takk..
Jeg har fått time hos skogli i oslo islutten av august, nå skal jeg til pers for å kartlegge mangler av vitaminer, mineraler, signalstoff, kortisol-nivå også videre...Blir veldig spennende å se hva han sier etter gjennomgang av alle prøver fra tiden før jeg ble syk i 2005, og frem til nå...og hva han tenker når nye prøver er klare...Har også begynt å smake på tanken om å gå over til naturlig medisin, må ta det opp og høre hva han mener om det...Det med stressmestring er et stort spørsmålstegn for meg; det er liksom ikke noe "ekstragir" å bruke når jeg blir sliten...Og da kommer lett angsten snikende. Jeg kjenner meg så igjen i den kampen; det er kanskje "enklere" å bare forsone seg med tingenes tilstand enn å kjempe seg til et bedre liv..Men jeg tilhører definitivt gruppe 2; er ikke en som gir seg..
Så nå spares det penger for harde livet-haha, til prøvetaking og konsultasjoner i oslo..Life here i come!!
Takk til alle dere som deler fra egen erfaring, det er til stor hjelp og trøst
Klemmer!
-
29-07-12, 13:52 #3
Esmeralda, min anbefaling er å kjøpe Paul Robinsons bok. Der er det veldig mye å hente for å bli frisk http://recoveringwitht3.com/
-
26-08-12, 20:15 #4
Jeg tar thyroiddosen min kl 0415 om natten. Har prøvd meg frem til det tidspunktet. Variert endel på kl slett. Har slitt endel med at det kl slett som funket bra en stund ikke funker like bra når det har gått en tid. Så det blir vel riktig å si at jeg ga opp kl kvart over fire😄. Så hvis du har et godt tips til å finne det ideelle kl slett så sier jeg jatakk😜
-
27-08-12, 09:58 #5
Det kan være at du har funnet det rette tidspunktet, Blondie. Det varierer fra person til person.For meg var det klokka 3 på natta, andre har klokka 5.
Hvor mye T3 er det i den thyroiddosen? Det bør være nok. Kanskje bør du også eksperimentere med å legge til Liothyronin i akkurat den dosen for å binyrene akkurat den dytten de trenger og heller ta bort litt thyroid. Jeg brukte først 20 mcg ren T3 i nattdosen, men det var først da jeg fikk tipset om å øke til 25 mcg T3 at det slo til. Etter en stund merket jeg at det virket for godt (litt hyperfølesle på morgenen), og da tok jeg dosen ned til 20 mcg. Litt etter det måtte jeg flytte tidspunktet frem for å ikke få høyt kortisol på morgenen. Jeg har inntrykk av at når du finner tiden og får nok T3, virker det fort. Helt unødvendig å bruke masse penger på hydrokortison nå som vi vet om denne metoden. Nå bruker jeg 20 mcg T3 kl 4 på morgenen• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
29-10-12, 09:30 #6
Jeg driver også svært langsom nedtrapping av kortison. Svetter mye om natta, særlig siste halvdel. Er dette noe du har erfart? Kan det være et tegn på at kroppen er klar for ytterligere nedtrapping?
-
29-10-12, 09:51 #7
Ja, Blondie, du bør nok kutte ut kortison, ellers vil ikke CT3M virke noe særlig, etter det jeg skjønner. Jeg har ikke brukt kortison på mange måneder, men bruker fortsatt mange andre hormoner, de var på bånn
-
26-01-13, 14:50 #8
Jeg har ikke målt så mye temperatur. Som jeg har sagt før må temp måles rektalt for å være korrekt og det er litt pes. Så for meg funker det bra å måle puls. Pulsen sier meg med en gang hvordan kroppen min har det. Jeg har en app på min i phone som måler puls, og det gjør pulsmåling lett tilgjengelig. Og det rare er at jeg økte erfa dosen min litt for en uke siden og pulsen fallt med 5-10 slag. Den skal jo etter boka stige, men hvis man trenger en høyere dose faller kroppen til ro ved doseøkning. Så puls er viktig, fordi det er enkelt å måle ofte. Videre lever jo jeg ganske strengt lavkarbo og har utskeielses dag på lørdager. Og med en gang kroppe får i seg sukker og mel stiger pulsen med opptil 15-20 slag. Så bra er det ikke, men mentalt er det viktig når jeg lever så strengt som jeg gjør er det lettere å velge rett når jeg vet at lørdag kan jeg spise hva jeg vil. Dessuten er lørdager stressfri på alle andre måter.
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker