Viser søkeresultater 771 til 780 av 954
-
26-07-12, 16:17 #771
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet (1)
Hei Fruemå

Det føles som om jeg har kommet langt på kort tid. Jeg fungerer nå normalt, kan ha normale arbeidsdager. Jeg trenger å få kortisolet litt høyere på dagtid. Dessverre var 2/3 av blodprøvene ikke ferdige sist jeg var hos legen. Jeg lurer på hvordan testosteron og de andre hormonene ligger nå.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
26-07-12, 19:31 #772
Jeg blir så glad over å lese at du har kommet så langt at du kan si at du fungerer normalt og har normale arbeidsdager.

Kjempeinspirasjon til de av oss som ikke har kommet dit enda.
Tusen takk for at du deler slike gode nyheter med oss andre
-
27-07-12, 08:15 #773
Hei BenteR

Gode nyheter er vesentlige for alle, for å opprettholde at det finnes et håp. Jeg ser så mange steder at mange bare bruker forum til å klage sammen. De virker ikke så interesserte i å lete etter informasjon. De er unge, de har blitt satt, som gamle mennesker, og sier slikt som at "dette må finne oss i", "sånn er det å ha hypotyreose" "det er ikke noe å gjøre med det, alle med lavt stoffskifte har det slik" osv. Det synes jeg er forstemmende. Hvor har de dette fra? Fra legen sin? Er det sin egen fremtidspessimisme de legger frem? Eller hvor kommer slike meninger fra?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
27-07-12, 11:15 #774
Jeg tror at etter hvert som tiden går og man ikke blir bra selv om legen sier vi skulle vært friske som lopper siden blodprøvene er bra, så mister man håpet.
Akkurat derfor er dette forumet så viktig siden vi kan dele erfaringer om hva som helper, uansett om hjelpen kommer med babtsteps. For mitt vedkommende så kan jeg si at jeg har det mye bedre med mitt stoffskifte etter at jeg begynte og stole på meg selv og kunnskapen jeg har tilegnet meg både her inne og fra flere bøker, og ikke en lege som mente det måtte være en depresjon eller noe annet psyksik som gjorde at jeg ikke ble frisk.
-
27-07-12, 21:16 #775
Så 100% tatt på kornet, Vigdis! Akkurat slik er det - og nesten umulig å forstå for den som ikke har opplevd det sjøl! Jeg kjenner meg så godt igjen i det med kassene i stua....Å ha hypotyreose synes! Alt rundt meg har båret preg av det. Men jeg tror nok at noen av de mer perifere vennene mine har trodd at jeg bare var rotete. Det er jeg. Men det er ikke bare det. Det at alt utenom de mest nødvendige gjøremål hver dag blir en uoverstigelig fjelltopp å forsere, er nok vanskelig å forstå for mange. At hypotyreosen setter slike helt synlige spor rundt oss har blitt svært tydelig for meg.
-
28-07-12, 07:45 #776
BenteR, du sier nå vesentlig. Jeg tror at det som er av betydning, er at vi går fra å være passive og passivisert av for eksempel "prøvene er fine, jeg finner ikke noe galt", til at vi blir aktive, handlende mennesker som tar del i vår egen tilfriskning. Jeg begynte på egen hånd med ren T3 behandling. Det er kanskje ikke helt å anbefale, det beste er selvsagt å ha en lege med seg når nye tiltak settes igang. Jeg har det nå, jeg har faktisk tre leger som støtter meg i det jeg nå gjør

Det jeg prøver å si, er at det er så lett å bli offer. Og det å være i offerrollen er ikke noe godt sted å bli værende. Vel har vi en ubalanse i thyreoideakjertelen, vi som er her. Men vi trenger ikke bli ofre av den grunn! Hvem har sagt at livet skal være lett, glatt og uten motstand?
Jeg tror nå, basert på egen opplevelser, at det er mulig for mange av oss å komme tilbake til der vi var før vi ble syke. La oss kjempe for å komme dit. La ikke andres uvitenhet bli en brems på utviklingen din.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
28-07-12, 15:40 #777
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
For snart 14 dager siden økte jeg LDN til høyeste dose på 4.5 mg. Etterhvert ble jeg endel plaget med varmefølelse og mistenkte at doseøkningen gjorde meg litt hyper. jeg har lært at blir du hypo av LDN, vent og se! Men blir du hyper, gå ned! (oj, slik skrevet ble det rene rim og regler!)
Nå er jeg nede på 62.5 mcg T3. Det kan hende jeg skal enda litt ned, men jeg tar det rolig, å bli hypo i stedet er ikke så morsomt. Jeg brukte 70 mcg T3 på det meste. Her som ellers er individuelle behov forskjellig. Jeg tror jeg leste at Dr. John Lowe brukte 150 mcg T3 hver dag.
Siden jeg har gjort to ting samtidig, gått over til ren T3 og begynt med LDN samtidig, vet jeg ikke hva som har gjort hva. Men at LDN har spilt en viktig rolle der jeg er nå, er jeg ikke i tvil om
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
29-07-12, 13:49 #778
kjære herlige vigdis!!

så FANTASTISK å høre at du fungerer normalt og har normale arbeidsdager...Det gir så HÅP for meg også, at tårene står i øynene her...Tusen takk..
Jeg har fått time hos skogli i oslo islutten av august, nå skal jeg til pers for å kartlegge mangler av vitaminer, mineraler, signalstoff, kortisol-nivå også videre...Blir veldig spennende å se hva han sier etter gjennomgang av alle prøver fra tiden før jeg ble syk i 2005, og frem til nå...og hva han tenker når nye prøver er klare...Har også begynt å smake på tanken om å gå over til naturlig medisin, må ta det opp og høre hva han mener om det...Det med stressmestring er et stort spørsmålstegn for meg; det er liksom ikke noe "ekstragir" å bruke når jeg blir sliten...Og da kommer lett angsten snikende. Jeg kjenner meg så igjen i den kampen; det er kanskje "enklere" å bare forsone seg med tingenes tilstand enn å kjempe seg til et bedre liv..Men jeg tilhører definitivt gruppe 2; er ikke en som gir seg..
Så nå spares det penger for harde livet-haha, til prøvetaking og konsultasjoner i oslo..Life here i come!!
Takk til alle dere som deler fra egen erfaring, det er til stor hjelp og trøst
Klemmer!
-
29-07-12, 13:52 #779
Esmeralda, min anbefaling er å kjøpe Paul Robinsons bok. Der er det veldig mye å hente for å bli frisk http://recoveringwitht3.com/
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
05-08-12, 12:59 #780
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35
Svar med sitat

Bokmerker