Viser søkeresultater 1 til 10 av 403
Threaded View
-
24-07-12, 12:39 #11
Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Hei hei!

Ville bare ta en liten tur innom for å si hei, og gi en liten oppdatering. Det går veldig bra med meg. Håpet, motet og livsgleden er tilbake, i takt med stigende form! Faktisk ble den fysiske formen bedre før jeg fant "mitt gamle jeg" igjen, og det måtte noen grep til for å finne tilbake til den jeg var FØR alt dette rukkelet startet. Jeg ble i enda bedre fysisk form når jeg gjenfant harmonien i meg selv (man skal ikke undervurdere effekten av psyken!).
Dosen er 3 grain Erfa og 25 mcg Levaxin, og jeg tror faktisk jeg har funnet Dosen nå, he he. Den siste 25 Levaxinen gjorde faktisk at blodsukkeret ble mer stabilt. Jeg følte min egen smertegrense når det gjaldt Erfa (les T3 innholdet i Erfa), var ca. 3 grain, men kjente at jeg trengte litt mer hormoner, så derfor la jeg på Levaxin for noen mnd siden. Kroppen/binyrene har ikke vært sterk nok før til å tolerere det lille tilskuddet av Levaxinen men nå går det veldig fint.
På dager der jeg trener (ja jeg gjør det nå
- 2 ganger i uken) tar jeg ekstra Erfa eller Levaxin.
Ellers jobber jeg fullt igjen, har gjort det ett år nå.
Prikken over i'en som gjorde at jeg nå føler meg tilnærmet frisk (alltid litt å gå på vettu...), var da jeg begynte med akupunktur hos en kinesisk lege og akupunktør. Går der en gang i uken foreløpig, har gjort det i to mnd. Da stoppet enhver form for "hard puls", jeg kan ikke "følge med" på mine egne hjerteslag lengre (som jeg har kunnet når kroppen var sliten/nedkjørt, feks ved sterk pms), og kroppen er generelt mer avslappet. Akupunktur funker jo ikke for alle, men jeg visste fra tidligere erfaringer at det fungerte bra på meg. Målet er å trappet litt ned etter hvert- en gang i uken er litt mye og koster penger.
PMS, som jeg har slitt MYE med, er der fremdeles (umulig å ta knekken på- har prøvd alt)
, men i en god del svakere grad enn før.
Av kosttilskudd er sink den store favoritten. Har trappet litt ned på alt annet. Tar også probiotika. Etter trening tar jeg sink/magnesium for restitusjon. Ved forkølelse kjører jeg på med sink og c-vitaminer.
Takk for alle gode råd og oppmuntringer jeg har fått på forumet. Ser at mange av de "gamle travere" fortsatt står på her, og gjør den enormt viktige jobben med å svare og veilede nykomlinger.
Ønsker alle en fortsatt god sommer!
Lignende tråder
-
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Diagnosen
Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 26-08-07, 21:30

Svar med sitat

Bokmerker