Tusen takk for svar

jeg har nok hatt for stor tiltro til legen min. Da hun sa jeg hadde lavt stoffskifte fikk jeg inntrykk av at dette var en filleting som lett kunne bli fikset ved medisinering.
Den høyeste dosen jeg har hatt var 150 mcg daglig. Da følte jeg meg veldig bra, alle rundt meg sa at jeg var tilbake igjen til gamle meg. Men legen mente at det var for nært til å bikke over til for høyt stoffskifte.. hun satt meg dermed ned på 50 mcg som jeg har nå. som dere kanskje kan se for dere så gikk jeg rett ned i kjelleren igjen. jeg ble sjokket over at legen sa "nå er alt fint, vi snakkes om et år". jeg prøvde å si at jeg føler det fortsatt går opp å ned. da fikk jeg til svar at sånn var det for alle. Følte meg som en idiot, jeg har aldri hatt som vane å gå til lege med mindre jeg virkelig må. Terskelen var høy for å gå til legen med de defuse symptomene som deprimert, energiløs, sover hele tiden, henger ikke med på skolen. Føler jeg ikke ble tatt på alvor.

Du har nok rett vigdis, jeg må nok se etter ny lege. Det er ikke så lett å vite hvilken lege en skal velge.
Jeg skal hvertfall ta rådet deres å få blodprøve svarene mine så jeg selv har mer kontroll. Jeg innser nå at her må man ta kontrollen selv... Fint å vite at det er
et forum som dette.

Eirin: jeg ba om prøver med tanke på vitaminmangel fra starten av, trodde egentlig at jeg manglet b12 eller jern siden min mor har hatt det problemet. Det er blitt testet gjevnlig og er alltid fint.