Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Hybrid View
-
08-07-12, 22:50 #1
Sv: Balderklinikken eller noen andre?
Tusen takk for svar

Er i tvil om jeg skal ta timen på balderklinikken, eller om jeg skal ringe noen andre. Men det begynner å haste fordi det er snart skolestart, og hun trenger å finne ut om hva som skjer med kroppen, og få rettet opp dette for å i det hele tatt klare å gjennomføre skole.
Klem Tussemaja
-
09-07-12, 09:07 #2
Hei Tussemaia

Jeg går på Balder og er ganske fornøyd.. jeg fikk Armour uten problemer, og jeg synes legen er grei.
Jeg må riktignok være litt bestemt da, og hadde det ikke vært for aaaalt jeg har lest på dette forumet hadde jeg ikke hatt noe å slå i bordet med..
Lykke til
Mvh Tina
-
09-07-12, 10:40 #3
Bare et tips: Tor Egil Skogli, tidligere lege på Heggeli, jobber nå på Funksjonell Medisin, skal også være god på hormoner. Har ingen personlig erfaring, men hørt fra andre at han er flink.
Ellers kan jeg anbefale Dag Schiøth på Heggeli, men her er det litt ventetid.
Lykke til!
-
09-07-12, 14:12 #4
Hmm... han er jo en ældre herre, og ikke så frisk på det sidste (mener jeg at have læst et eller andet sted). Måske er han ved at være udbrændt...

Tussemaja
Nu kender jeg ikke din datters nyeste tal, men sidst i august sidste år skrev du:
Selv om din datters TSH er stigende fra 1,2 i 2009 til 2,0 i 2011 - er det fortsat for lavt for at få behandling hos de læger, der behandler efter TSH. Men selv hvis din datter blev sat i behandling fra dag 1, skal der tid til før behandlingen rodfæster sig og begynder at fungere... så i denne sammenhæng kan jeg ikke se, at hastværket ville gøre nogen forskel.
Som Bettie B. skriver om at "de tester for mangler i vitaminer og mineraler, immunforsvar og tarmsystem. Sammenhengen mellom kropp og hode er også noe de er opptatt av, for eksempel dette med "mindfulness"" - er alle disse tiltag også tidskrævende, endda mere tidsskrævende end decideret medicinsk behandling, og selv med den bedste resultat i den sidste ende - ville det alligevel ikke kunne nås inden sommerferie er omme.
Jeg kan ikke forstå, at det ikke interesserer nogen læger, at din datters TSH så ringe reagerer på hendes (for) lave FT4. FT4 på henholdsvis 11,8 , 12,5 og 13,5 (11.0-23.0). For en 17-årig midt i den hormon-krævende alder, er disse FT4-værdier alt for lave! Sammen med det TSH, der slet ikke modsvarer nok de lave T4-værdier, burde det interessere lægerne at rette fokus på hendes hypofyse, fordi denne kombination tyder klart på sekundær hypothyreose...
Jeg tror ikke at Tussemaja er "banke-i-bordet-typen", og det burde heller ikke være nødvendigt... i den ideelle verden.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-07-12, 15:35 #5
Takk takk,
Leser og leser.
Sekundær hypothyreose var ikke lett å finne info om. Jeg får leite videre.
Jeg er nok ikke så flink til å slå i bordet ovenfor meg selv, men er litt flinkere med jentene mine
Klem Tussemaja
-
10-07-12, 00:09 #6
Jeg fikk god hjelp på Heggeli med nesten lignende verdier som din datter; TSH: 1,14, FT4: 12, FT3: 4,9.. Viste seg at binyrene var mitt største problem - lav på kortisol og ikke målbart aldosteronnivå. Legen syntes også at FT4 på 12 (12-24) var alt for lavt og fant andre typiske ting som tydet på at stoffskiftet var for lavt.
Ble medisinert med både binyremedisiner og stoffskiftemedisiner.
Datteren din kan jo selvfølgelig lide av andre ting og. Endokrinologen jeg var hos før jeg drog til Heggeli ble helt låst på at problemet satt i hodet (svulst) hvorpå jeg ble sendt på MR som forøvrig viste at han tok feil.. Det kan jo være ubalanse i andre hormoner og; østrogen/progesteron, aldosteron, osv. Aldosteronmangel gir i hvertfall, i tillegg til tretthet og brainfog, dundrende hodepine, saltsug og vann i kroppen..
Håper dere finner ut av det!
Lignende tråder
-
Hva ville du ha gjort? Tromsø eller andre steder?
Av Veronica i forumet Hos legenSvar: 9Siste melding: 11-11-08, 15:04 -
Noen andre som har (hatt) Subakutt thyreoiditt her?
Av Veronica i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-08-08, 15:07 -
Noen andre som har opplevd lignende?
Av luripus i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 24-08-07, 12:32

Svar med sitat

Bokmerker