Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
Jeg vet ikke hvordan de stiller seg til å medisinere, dersom det ikke kan begrunnes i blodprøvene?
Det ved du jo, Bettie B. De har ladet din datter plages og riste i et helt år, mens hun havde det dårligere og dårligere. Alligevel har de ignoreret hendes symptomer, med reference til at i Skandinavien behandler man ikke "subklinisk" hypothyreose, alt imens man f.eks. i Tyskland, Holland, Belgien m.fl. behandler allerede ved TSH på 2. Du skrev godt nok, at behandlingen blev besluttet også på bakgrunn av symptomer, og fordi vi har stoffskiftesykdom i familien, men det vidste klinikken jo hele tiden, så det er altså TSH som er udslagsgivende alligevel. Ikke symptomer og ikke det genetiske, selv om netop disse faktorer burde stå som nummer 1 og 2 i køen til en diagnose og behandling.

Hvad hvis din datter ikke var så "heldig" at hendes TSH steg "nok" til at tilfredsstille Balder? Der skal så lidt til at forstyrre hypofysens funktion, at mange svært hypothyroide vil aldrig nogensinde opnå et "tilfredsstillende" TSH-tal.

Og så kalder de sig for "helhetlige"? Kan man være "helhetlig" ved, på samme tid slavisk at følge TSH-regime og massivt at ignorere symptomer? Det får man, i forvejen, rigeligt af i den offentlige helsevæsenet ganske gratis. Det behøver man ikke opsøge en privatklinik for, endda for egne, surt tjente penge.

Jeg har fulgt nøje med alle Balder-tilbagemeldinger her på forummet i snart 6-7 (?) år. Efterhånden dannede sig et klart billede af at denne klinik står med et ben i hvert lejr, og er så ivrig efter ikke at provokere den skolemedicinske lægestand, at patienterne ofres i processen for at klinikken skal kunne opretholde fred med resten af lægestanden. Det er ikke en hentydning eller tilsløret kritik af andre, når jeg siger, at havde mit barn været syg, ville jeg gå andre steder end til Balder, fordi opstarten af behandling er kun en begyndelse.... når vedligeholdelses-behandlingen efterfølgende måles og vejes også ved størrelsen af TSH-tal, er chancen for at den bliver effektiv, ret beskeden.