Dette er et fantastisk forum, her har jeg lest mye interessant.

Jeg har ikke skrevet noe her tidligere, så jeg får starte med å fortelle litt om meg selv.

Jeg er kvinne, har passert 80 år og som fikk fjernet halve skjoldsbruskkjertelen for nesten 40 år siden. Analyse av den fjernede halvdel, viste ikke kreft eller annet galt, den hadde bare vokst litt, jeg hadde ingen symptomer på verken høyt eller lavt stoffskifte, men preventivt ble jeg satt på thyroxin senere levaxin og har gått på det i alle de år.

Jeg har fått osteoporose, noe som levaxin kan være en medvirkende årsak til, gikk på medisin i flere år, men har kuttet den ut, og tar bare kalk. Har også fått kols og brukt astmamedisin i flere år, den ene ga bivirkninger i form av krampe i mellomgulvet, den sluttet jeg med etter råd fra lege, den andre synes jeg ikke hjalp meg så den har jeg også sluttet med. Men den tunge pusten jeg hadde den fikk jeg beholde.

Nu kommer det mest interessante, nemlig bruk av levaxin og tung pust, som jeg tror har en sammenheng. For noen måneder siden fikk jeg problemer, som minner litt om de noen av dere med lavt stoffskifte har, men ikke alt stemte,vekten min går ikke opp, men ned, jeg er nesten bare skinn og ben. Jeg hadde legetime, skulle ta blodprøver for stoffskiftekontroll, hadde lest her på forumet at det var best fastende og uten medisin, det hadde ingen fortalt meg. Så det ble ved en tilfeldighet det jeg opplevde da jeg gikk fra legekontoret. Da merket jeg at pusten min var mye lettere, jeg lurte på om det om det kunne være den manglende levaxinen, så jeg tok sjansen på å gå uten, var uten i 1 måned, tok da nye målinger og de var innen for referanseverdiene.

Jeg har søkt lege og endokrinolog, de har uavhengig av hinannen vært inne på at jeg muligens ikke skulle vært på medisin, så nu skal jeg gå uten i 2 måneder, det gikk jo fint da jeg selv tok sjansen, så det tror jeg også dette gjør. jeg vil absolutt ikke på levaxin igjen, den har jeg funnet ut tar pusten min den er blitt mye lettere uten levaxin. skulle det bli nødvendig med medisin, skal jeg prøve erfa. Men jeg er optimist, så dette går sikkert bra.

Er der noen her, som har opplevd noe lignende, gått mange år på levaxin og så sluttet. Hvordan gikk det i tilfelle?