Sitat Opprinnelig skrevet av Sture Vis post
Ja jeg har sett på bildene og klypt kona både her og der
Jeg mener jo at det er tendenser på overarmen, og "puffy" hender har hun.
Men jeg er redd for at det bare er noe jeg vil se - for da har hun noe som kan behandles og ikke bare en "hormontilstand" slik det er i dag. Når jeg klyper meg selv så har jeg liksom Myxødeme armer selv - så jeg vet liksom ikke.

Forskel i udseendet mellem en person der lider af primær hypothyreose og en person der lider af sekundær og tertiær hypothyreose.

Manden til venstre er syg af "almindelig" hypothyreose dvs. årsagen findes i selve skjoldbruskkirtlen. Umiddelbart fremstår hans ansigt oppusted og med ophovnede øjenlåg. Huden er fortykket og tør.

Kvinden til højre er syg af "sekundær" hypothyreose dvs. årsagen findes i hypofysen. Huden er oftest af en normal tykkelse, med fine rynker. Ansigtet er normalt mindre ophovnet end ved primær hypothyreose, mens der er ingen forskel på øjenlåg. (Thyroidmanager.org)

Sitat Opprinnelig skrevet av Sture Vis post
Noen med erfaring som kan si hva som bør gjøres nå?
Der er en stor kløft imellem det som bør gøres, og det som kan gøres... Medmindre du giver pokker i de læger, I hidtil har været i kontakt med - vil der ikke ske noget som helst, og I må lære at leve med det.

Alternativet er, at finde en privat klinik, der anlægger en helheds-hormon-mæssig vinkel på patienten, så har din hustru en fair chance. Ellers ikke.

I hvilken landsdel i Norge bor I?