Viser søkeresultater 1 til 10 av 37
Tråd: Sentral Hypotyreose
Threaded View
-
28-06-12, 20:29 #8
Sv: Sentral Hypotyreose

Forskel i udseendet mellem en person der lider af primær hypothyreose og en person der lider af sekundær og tertiær hypothyreose.
Manden til venstre er syg af "almindelig" hypothyreose dvs. årsagen findes i selve skjoldbruskkirtlen. Umiddelbart fremstår hans ansigt oppusted og med ophovnede øjenlåg. Huden er fortykket og tør.
Kvinden til højre er syg af "sekundær" hypothyreose dvs. årsagen findes i hypofysen. Huden er oftest af en normal tykkelse, med fine rynker. Ansigtet er normalt mindre ophovnet end ved primær hypothyreose, mens der er ingen forskel på øjenlåg. (Thyroidmanager.org)
Der er en stor kløft imellem det som bør gøres, og det som kan gøres... Medmindre du giver pokker i de læger, I hidtil har været i kontakt med - vil der ikke ske noget som helst, og I må lære at leve med det.
Alternativet er, at finde en privat klinik, der anlægger en helheds-hormon-mæssig vinkel på patienten, så har din hustru en fair chance. Ellers ikke.
I hvilken landsdel i Norge bor I?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
B-12 og hypotyreose?
Av Vigdis i forumet B-vitaminerSvar: 31Siste melding: 31-01-13, 10:37 -
Artikkel i jcem om behandling av sentral hypo men interessan
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 1Siste melding: 29-06-12, 08:28 -
Hypotyreose og trening
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 12Siste melding: 21-09-09, 19:21 -
Sykmelding og hypotyreose
Av Elly i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 27-10-08, 22:15 -
Artikkel i jcem om behandling av sentral hypo men interessan
Av nora i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 29-01-08, 20:56

Bokmerker