Viser søkeresultater 1 til 10 av 37
Tråd: Sentral Hypotyreose
Hybrid View
-
26-06-12, 19:40 #1
Sv: Sentral Hypotyreose
Meget enig!

Anbefaler også tråden > TSH-testen fejler fuldstændig ved sekundær og tertiær hypothyreose og håber, at disse oplysninger vil styrke dig i den fremtidige kamp mod skolemedicinen, fordi du må indstille dig på, at uden en kamp, har din hustru ikke en chance.
I denne artikel finder du masser af oplysninger om hormonel behandling af Central Hypothyroidism > Thyroid hormone replacement for central hypothyroidism: a randomized controlled trial comparing two doses of thyroxine with a combination of thyroxine and triiodothyronine (her Abstract), men du må være forberedt på, at vores skandinaviske læger vil sandsynligvis nægte din kone behandling, med henvisning til > blodprøvernes "normalområder".
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
26-06-12, 20:31 #2
Tusen takk for svar!!
Jeg leste at en Finn her på forumet mente at det var riktig å kalle det sentralt frem til man vet om den er sekundær eller tertiær. Jeg har vel lært alt jeg kan her på forumet og jeg har lest mye av det du har postet før anisa.
Jeg føler at det blir av ren akademisk interresse å sjekke TBG og med TRH når symptomene er så klare ellers. Er det ikke bare å få en MR av hypofysen med en gang og heller sjekke om andre hormoner som hypofysen styrer også er påvirket?? På grunn av strumaen, tror vi, har hun faktisk problemer med å spise. Så hun skal ha en undersøkelse av halsen fra innsiden. Kunne man ikke slått det sammen på en MR??
Blir veldig frustrert av hele greia. Fastlegen har ferie også
men det har han sikkert fortjent. Han er egentlig en ok kar. Men jeg vil liksom ha litt fortgang på ting nå som vi føler at bitene har falt på plass!
-
26-06-12, 20:46 #3
Finn har skrevet mange gode ting her

Og det lyder klogt ikke at låse sig fast på en eller anden diagnose straks ... Jeg synes bare, det, du skriver, passer meget fint med beskrivelsen af sekundær hypothyreose.
I hvert fald så styrer hypofysen mange ting, og om ikke andet skulle man tro, I kunne finde en læge, der er villig til at undersøge din kones stofskifte med det for øje. Måske må man slå i bordet, men det er det værd. Nogle herinde har fået medicin / prøvebehandling ved ren stædighed; lægen blev træt af at høre på dem, og det blev vejen frem
Lignende tråder
-
B-12 og hypotyreose?
Av Vigdis i forumet B-vitaminerSvar: 31Siste melding: 31-01-13, 10:37 -
Artikkel i jcem om behandling av sentral hypo men interessan
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 1Siste melding: 29-06-12, 08:28 -
Hypotyreose og trening
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 12Siste melding: 21-09-09, 19:21 -
Sykmelding og hypotyreose
Av Elly i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 27-10-08, 22:15 -
Artikkel i jcem om behandling av sentral hypo men interessan
Av nora i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 29-01-08, 20:56

Bokmerker