Hvis du er helt sikker på at du ikke har problemer med binyrene skal du ikke bruke metoden CT3M. Men mange konverterer ikke T4 til T3 bra nok. Jeg hadde det slik, og jeg følte meg som en elendig mor! Jeg forsto aldri hvorfor jeg lå utmattet på sofaen mens andre mødre og fedre var aktive med barna etter at de ble hentet i barnehagen. På den tiden var det ikke internett, og ingen bøker om stoffskifte på norsk. Og jeg stolte blindt på legen...

Jeg tror det er en meget god ide å be om T3 hos en spesialist.

Det er bedre for kroppen din om du klarer å fordele dosen slik at det ikke blir så store variasjoner hver dag, prøv å fordele de 50 mcg levaxin du har ekstra den ene dagen utover uka

At du kan trenge T3 kan ikke nødvendigvis ses på blodprøvene. FT3 er visst den mest unøyaktige prøven i følge en spesialist, at du kan trenge T3 tilskudd må vurderes ut fra symptomer. Skriv dem ned, alle sammen! Ta det med til spesialisten. Om du sover og ikke føler deg uthvilt, ta det med. Om du får gjort mindre enn før, ta det med, og det har jo ikke noe med at du har fått barn å gjøre. Å få barn er ingen sykdom, vi er skapt for å klare å ta oss av barna våre og samtidig jakte, flå dyr, sanke mat, vandre lange strekninger, ellers hadde vi ikke overlevd som art.

Lykke til i kampen om å få livet tilbake