Selvsagt kan det være farlig å dosere på egenhånd! Det kommer an på hvor mye og hvor raskt du doserer! Det som er lurt, er å skaffe seg en puls- og blodtrykksmåler, samt ha et termometer. Les i forumet Recovering with T3 om dette https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=245. Jeg anbefaler alle som bruker T3 å lese boka til Paul Robinson "Recovering with T3". Han lærer deg på et greit, ikke tungt engelsk, alt du trenger å vite om T3 og bruken av den. Den kunnskapen er fin å ha enten du bruker Levaxin/Liothyronin, Thyroid eller ren T3.

Men å starte med 2.5 mcg x 4 med T3 daglig bør ikke være til noen som helst skade. Så kan du øke langsomt, slik Paul beskriver

Paul beskriver veldig bra hvordan T3 rett og slett opptrer i bølger i kroppen. Du må lære deg å lytte til signaler, derfor er boken hans et godt verktøy for å lære hva du skal observere for å bli helt optimalt medisinert. Doserer du med for lange mellomrom, får du dype bølgedaler i løpet av dagen hvor du er hypo. Og det er helt unødig! Etterhvert som du blir bedre, vil du kunne medisinere deg med lengre mellomrom. Jeg har nå gått fra fem doser daglig til fire. Jeg bruker CT3M, og tar en dose i løpet av natten for å få opp kortisolnivået. Dette kan du også lese om i Pauls bok.