Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
Tråd: Hei alle sammen:)
-
14-06-12, 20:57 #11
Sv: Hei alle sammen:)
Green doctors har jeg hørt om.Tror tilogmed at jeg har vært innom hjemmesiden dems,så det skal jeg absolutt ha i tankene om det kunne være rette stedet.
Jeg har også blitt anbefalt en meget god lege.Ikke bare er han flink til å lytte og tar seg virkelig tid.Men han sender alltid videre om det er noe han ikke kommer til bunns i.Så det blir legebytte IGJEN
Det er lett å begynne å lure om jeg virkelig er hypokonder med alle legene jeg har vært igjennom som bare forteller meg at jeg er frisk som en fisk.Har ikke tall på resepter og lister over psykologer jeg har blitt sendt hjem med.
MEN det jeg vet er at jeg engang fungerte og det er nå ihvertfall 13 år siden.Så noe må det være;)
-
14-06-12, 21:05 #12
Jeg har d3 vitamin fra soma,ferro retard 100mg og b-vitamin forte,men latt de stå da jeg har fått vite at det ikke er noe galt der.
Legen sa det til meg i går når jeg fikk prøveresultatene at det var ikke noe galt med noe som helst innen vitaminer
Jeg var frisk som en fisk.Jeg trengte bare å komme i gang å trene osvkognitiv terapi ble også nevnt.
Ossen jeg skal komme i gang med noe som helst er for meg ett stort spørsmålstegn.Jeg kommer meg ikke opp av senga og når jeg først gjør det så sovner jeg x antall ganger i løpet av dagen.
Heldigvis kommer det bedre dager hvor jeg får tatt litt klesvask,lagd middag og gått i postkassa.Men jeg har alltid denne vanvittige sliten/utmattetheten over meg.
Og pusher jeg meg blir det bare verre.
Legger likesågodt med bilder av vitaminene mine
http://www.soma.no/produkter/d3-vitamin/
http://www.apoteket.se/privatpersone...?Varuid=241001
http://www.vitusapotek.no/Products/N...ID-595520.aspx
-
15-06-12, 16:11 #13
jeg ville ikke tatt legens ord for god fisk....jeg ville fått utskrift av blodprøve resultatene og postet den her inne og fått noen med litt mer forståelse for at verdier innen for referanse område kan gi et hav av symptomer hvis de er lave eller ute av balanse....
Fibromyalgi, masse allergier, Hashimoto's. Dagboken til Tone
-
15-06-12, 22:46 #14
Jeg har lagt ut utskriften av blodprøvene her inne.Og når det gjelder leger så begynner jeg å bli mer og mer skeptisk til hva jeg blir fortalt.Finnes sikkert mange flinke leger det er ikke det.Men når man har vært igjennom en haug av de uten å ha kommet noe videre.Da er det godt å bli litt skeptisk til hva man blir fortalt.
Ha en fin helg
-
16-06-12, 00:00 #15
Du er IKKE hypokonder! Man skulle tro at det var en raket-videnskab at stille skjoldbruskkirtel-relateret hormon-diagnose, og dette på trods af at den endokrinologiske videnskab startede i tidernes morgen med forskning i.... SKJOLDBRUSKKIRTLEN! Men nej! Selv over 110 år med erfaringer i skjoldbruskkirtlen er altså ikke nok for vores samlebåndslæger, udklækket på medicinske lægeanstalter til ingen verdens nytte for os med hypothyreose. Det må sørme være en raket-videnskab alligevel, siden der i gennemsnit skal 6 (seks) læger til, i en periode på over 6 år, før en diagnose - "lavt stofskifte" bliver stillet... Måske også kombineret med, at de fleste læger er mænd og hypothyreose rammer flest kvinder.
Hvis du ikke tror på mit glatte ord, læs indlægget 6 læger til en diagnose. Selv om den handler om USA-statistikker, er vi i Skandinavien langt værre stillet fordi i USA findes, i det mindste, to ligestillede lægeskoler: den skolemedicinske og den helhedsmæssige/komplementære, begge ligestillede i medicinsk kompetence og anerkendelse, mens vi må trækkes hovedsageligt med kun skolemedicinere, der behandler blodprøverne. Ikke patienter.
Du er IKKE hypokonder! Du har bare mødt uduelige læger...• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-06-12, 00:16 #16
Det er jo bare helt forferdelig at det skal være sånn
Jeg kan ikke fatte at folk skal gå rundt å slite sånn,miste livsgnist og tapte år pågrunn av udugelige leger.
Det er bare trist,rett og slett!
-
16-06-12, 10:47 #17
Hei
Jeg ser av blodprøvene dine at du har 0.8 i Magnesium. Vet du referansene her? jeg husker ikke referansene fra mine egne prøver, men jeg har kronisk lavt magnesiumnivå som også kan gi litt av de samme symptomene. Anbefaler deg i alle fall å sjekke ut nivået ditt! Når jeg har for lavt nivå har jeg mye muskeltretthet i kroppen, spesielt beina, og må slepe meg opp trappen. Har mye smerter i beina og får kramper bare jeg ser på de.
Mitt vitamin b-12 nivå må ligge høyere enn ditt for at jeg fungerer, jeg har heldigvis en lege som forstår at man må finne sitt eget nivå (hun er privat da) og ser ikke så mye på referansene men lytter til hvordan jeg reagerer på for lavt nivå. Jeg må ta en sprøyte med b-12 hver 2. måned. venter jeg i 3 måneder (som er anbefalt) blir jeg trøtt og får endel av de samme symptomene som du har.
Jeg ønsker deg lykke til, og bytt lege i dag! Du har rett til å bytte lege 2 ganger i året.
Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
16-06-12, 11:26 #18
Hei på deg

Referanse på Magnesium er 0,71-0,94.Jeg har tatt Magnesium siden jul nå da det av en eller annen grunn så ut til å hjelpe på søvn og litt indre uro.
Jeg skal bytte lege så får jeg håpe på betraktelig mer hjelp enn hva jeg har fått hitil.Er så lei av å få svar at alt er fint,også ser jeg på prøvene mine at det står stjerner og kommentarer-som aldri blir fortalt til meg.Og som da viser seg å ikke være bra.
Lignende tråder
-
Hei alle sammen
Av Inemor i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 13-01-11, 11:19 -
Hei alle sammen
Av litaogslita i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 17-05-07, 21:59 -
Hei alle sammen.
Av munch i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 20-04-07, 13:12 -
Hei alle sammen!!
Av Nettverk i forumet PresentasjonerSvar: 8Siste melding: 24-03-07, 23:28

Svar med sitat
Bokmerker