Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    50
    Meldinger
    135

Standard Sv: Ikke økning av levaxine dose pga stabil TH4 og noe nedgang på TSH

Tusen takk Nielsigne!!
    Du utrykte eksakt hva jeg har tenkt i mitt stille sind

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Lenak Vis post
    "Vurdering

Latent hypotyreose, som defineres som en tilstand der FT4 og FT3 er normale, mens TSH er lett forhøyet (4 - 10 mIE/l), kan være første stadium i utviklingen av hypotyreose. Det kan også være uttrykk for mer tilfeldige svingninger i analyseresultatene, og verdiene bør derfor kontrolleres etter 4 - 8 uker. Ofte vil en autoimmun tyreoiditt begynne med latent hypotyreose, og hos noen kan denne vare i lang tid før den blir manifest. Disse pasientene har ofte forhøyet anti-TPO. Bare en del av pasientene med latent hypotyreose har symptomer og vil ha nytte av behandling. Leger har derfor ofte vært tilbakeholdne med å starte tyroksinbehandling, og har i stedet valgt å kontrollere resultatene og så starte behandling når diagnosen er sikker.

En del pasienter med latent hypotyreose har imidlertid symptomer, og man regner med at 25 - 50 % vil ha nytte av tyroksinbehandling på dette stadiet. Det er viktig å ha en sikker diagnose før behandling startes, siden den vanligvis blir livslang. I de tilfellene der diagnosen er usikker og anti-TPO-nivået ikke er forhøyet, kan en cytologisk undersøkelse av thyreoidea utføres. Finner man lymfocyttinfiltrasjon og forandringer forenlig med autoimmun tyreoiditt, har man en sikker diagnose - og det støtter beslutningen om tyroksinbehandling. "
    Måske noget, du kan bruge? Husk i øvrigt at holde øje med din anti-TPO, for den kører lidt op og ned ... og hvis den kommer over 100, så er der betændelse i kirtlen.

Nielsigne

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    50
    Meldinger
    135

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Måske noget, du kan bruge? Husk i øvrigt at holde øje med din anti-TPO, for den kører lidt op og ned ... og hvis den kommer over 100, så er der betændelse i kirtlen.
    Tusen takk Nielsigne, skal følge med

Lignende tråder

1. Kan for lav dose gjøre meg verre enn ingen dose?
    Av sigo i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 23
    Siste melding: 24-03-12, 15:47
  2. Svar: 23
    Siste melding: 17-03-11, 12:06
  3. Stabil dose levaxin 50 mg i 3 år nå
    Av avath i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 23
    Siste melding: 30-05-10, 21:36
  4. Levaxin. Jeg føler at min dose ikke er helt rett!
    Av Silje T-S i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 1
    Siste melding: 06-02-09, 11:13
  5. Økning av dose
    Av HeidiN i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 9
    Siste melding: 27-05-08, 16:20

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn