Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
10-06-12, 19:09 #2
Sv: kan det være sammenheng mellom Lavt stoffskifte og Reaktiv hypoglykemi
Jeg har diabetes 1, og kjenner en god del til blodsukkersvingninger.
Mistenker du diabetes, anbefaler jeg deg og måle fastende blodsukker, før alle måltid, etter en time og etter 2 timer, for og følge med svingningene.
Mistenker du reaktiv hypoglykemi (det høres for meg ikke som det du beskriver) ville jeg testet oftere for og få med svingningene. Altså før måltid etter en halv time, en time etter mat, halvannen time etter mat og to timer etter mat.
Mannen min har reaktiv hypoglykemi, og det klassiske her er at blodsukkeret stiger etter mat, og stuper kjapt ned til i mellom 2 og 3, og da må han spise for og føle seg bra igjen.
På lavkarbo balanserer dette seg, slik at han slipper de svingningene og har det mye bedre.
Hvis frokosten din var lavkarbo, vil jeg si at 6,7 er litt høyt halvannen time etter mat. Spiste du mer karber, er dette et ganske vanlig resultat, og også en del medisiner påvirker blodsukkeret slik at flere av oss opplever at blodsukkeret stiger noe om morgenen selv om vi ikke spiser.
Etter to timer skal blodsukkeret ditt ha normalisert seg, og 4,9 er helt fint.
Lunsjen din som var 3 egg og masse bacon (ikke grønnsaker og hva drakk du?) spiste du i 11-tiden og kjente deg svimmel i 13-tiden.
Jordbær og vannmelon er faktisk frukt jeg spiser noe av selv om jeg lever lavkarbo. Jordbær har 6,7 karber pr 100 gram og vannmelon har 7,6 karber pr 100 gram. Bruker du Fun Light saft, er den tilnærmet karbofri.
5,6 i blodsukker en time etter, er helt normalt.
Jeg tror at det er kostomleggingen som gjør deg svimmel.
Pass på og spis variert og skikkelig mett. Bruk fettrik mat, spis masse grønnsaker og drikk masse vann. Et triks er og ha f.eks ei skål salte mandler stående som du småspiser av når du føler seg svimmel eller småsulten. Jeg koker 1/2 kilo mandler sammen med 1 liter vann og 5 toppa ss grovt himalayasalt eller lignende i fem minutter.
Siler av madlene og legger dem i bakepairkledd langpanne, bruker ostehøvelen og høvler litt smør over og drysser over valgfri krydder (jeg bruker vanligvis grovkvernet 5-pepper) og setter dem i stekeovnen på 125 grader varmluft i en drøy time (snu litt i dem av og til) og så en time til slik, men med ovnsdøren på gløtt.
Hvordan føling oppleves er individuelt. For mitt vedkommende svetter jeg så det renner, jeg klarer ikke og holde på en tanke og føler meg generelt skikkelig fyllesyk.Sist endret av Pingvinen; 10-06-12 kl 20:03
Lignende tråder
-
Sammenheng mellom ADHD og thyroideahormonresistens?
Av mojavi i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 2Siste melding: 30-11-09, 14:40 -
Fortvilet....kan det være lavt stoffskifte?
Av Sofie i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 11Siste melding: 02-01-08, 18:09 -
er det sammenheng mellom stoffskiftet og mens?
Av Lissa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 04-02-07, 12:03 -
Det må jo være lavt stoffskifte?
Av j24 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 05-07-06, 23:16

Svar med sitat
Bokmerker