Viser søkeresultater 1 til 10 av 30
Hybrid View
-
08-06-12, 14:34 #1
Sv: Min 11-årige datter sliter
Tror det blir energikrevende for dere å forholde dere til disse folka
og tidkrevende også!!!
Tror også sjansene er bedre hos privatpraktiserende som andre her inne kan anbefale.
Ellers: på googlesøk "Anti-tpo forhøyet" får jeg treff fra flere (faglig!!) som skriver stort sett det samme.
Her et lite utklipp fra ahus: http://old.ahus.no/eqs/labhbok/docs/doc_1114/index.html
"Vurdering
Høye verdier ses hos pasienter med autoimmun tyreoideasykdom, spesielt ved Hashimotos tyreoiditt.
Testen er også ofte positiv ved Graves’ sykdom.
Personer uten kjent tyreoideasykdom kan ha forhøyet anti-TPO med en forekomst fra 5 til 10 %.
Denne andelen øker med alderen og er vanligere hos kvinner.
Tilstedeværelse av anti-TPO innebærer økt risiko for utvikling av hypotyreose.
Antistoffnivået vil vanligvis holde seg høyt i mange år hos pasienter med gjennomgått autoimmun tyreoideasykdom.
Det har liten eller ingen hensikt med gjentatte målinger av anti-TPO ved behandlingsoppfølging av tyreoideasykdom.
Feilkilder
Antistoff hos pasienten mot antistoffer som brukes i analysen, kan gi feil svar (som oftest falsk forhøyet verdi)."
Det kunne være av interesse å få vite hvor "de" (legen(e) du nevner) har funnet grunnlaget for sine meninger...
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
08-06-12, 14:47 #2
Aker slo fast at jeg heller ikke har Hashimoto, selv om jeg har vært stoffskiftesyk i flere år med høy anti-TPO, og på det tidspunktet hadde en anti-TPO på 2518.
Endoen jeg går til I Arendal slår likevel uttrykkelig fast at jeg har hypothyrose med Hashimoto og Graves.
Det finnes så mange leger der ute som kaller seg spesialister på stoffskiftesykdommer, og som ikke har den fjerneste anelse hvordan vi har det i våre stoffskiftesyke kropper.
For mitt vedkommende så ser jeg klart at selv om FT4 ligger innenfor normalområdet, så kjenner jeg meg elendig. Jeg mistenker at anti-stoffene gir meg symptomer, men til høyere utdannelse legen har, til høyere hever han øyebrynene og nekter for at dette er mulig.
Stå på videre, og hjelp datteren deres slik at hun får nyte barne og ungdomstiden!
-
13-06-12, 23:32 #3
1-0 til meg!
Etter å ha snakket med legen igjen og atter en gang fått samme svar som før og i tillegg fått beskjed om å la ting gå sin gang og vente, tok jeg med meg prøvene til snuppa på min egen legetime mandag. Legen min himlet med øynene over svarene jeg hadde fått og mente dette var en sak for Haukeland sykehus. Siden det er en turnuslege som har henvist oss, og vedkommende tilfeldigvis har oppfølging av min lege, ville min lege ta opp dette under neste veiledningstime. Avtalen ble at jeg skulle ta kontakt med turnuslegen i løpet av uka og be om henvisning til Haukeland.
MEN så, i går ringte turnuslegen meg etter at hun hadde snakket med min lege. Hun hadde etter veiledningen valgt å ta kontakt med hormonavd på Haukeland. Legen hun der snakket med hadde gitt beskjed om at et barn med slike blodprøver og så mye symptomer straks skulle settes på prøvebehandling med Levaksin! Så i dag har vi begynt.
Nå krysser vi fingre og tær på at det ikke tar for lang tid å finne rett dosering og at hun blir bedre slik at vi kan få tilbake den livlige og fantasifulle jenta vi hadde.
Endelig!!!For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
14-06-12, 07:31 #4
Heldig er vel datteren din, som har en mamma som står på! Du har gjort en kjempejobb!
-
14-06-12, 09:11 #5
-
22-10-12, 20:48 #6
Husket dere ikke med en gang, beklager:-). Jeg kan ikke annet enn å anbefale dere å kontakte en av de private legene nevnt på forsiden av forumet. Dette stakars barnet har vært prøvekanin for skolemedisinerne lenge nok. Hadde hun vært fulgt opp tett nok av legene i oppstarten av behandlingen ville ikke TSH blitt så høy. Dere har min medlidenhet.
Lignende tråder
-
Verdiene til min datter på 11 år
Av Kevlin i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 7Siste melding: 02-05-12, 15:23 -
Sliter du med å få resept på LDN?
Av Vigdis i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)Svar: 1Siste melding: 31-03-12, 08:01 -
datter med symptomer på stoffskifteproblemer
Av Marie i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 20Siste melding: 03-06-10, 17:41 -
Verdiene til min datter på 11 år
Av Kevlin i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 4Siste melding: 31-12-09, 11:49 -
Sliter med å bli gravide
Av Bonzo i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 25-06-07, 18:50

Svar med sitat
Bokmerker