Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
08-06-12, 13:46 #2
Sv: Hei! "Nybegynner" trenger synse-hjelp ang. blodprøvesvar :-)
Hei, og velkommen fra en annen fersking.
Kan ikke nok om alt, men dette er det jeg hittil har fått med meg:
- Ja, du kan ha anti-tpo selv om de andre prøvene er "normale". I så fall bør du følges opp minst en gang i året, så man får fanget deg opp i tilfelle stoffskiftet ditt blir dårligere.
- Vet ikke hva lavt d-vitaminnivå kan skyldes, men du bør absolutt få noen sterke D3-tabletter så du kan få opp nivåene dine.
- Tror at kjertelen kan forstørres uten at nivåene blir helt syke, men her er jeg på tynn is, så håper du får bedre svar av noen av veteranene.
Be alltid om å få utskrift av alle blodprøver hver gang du er hos legen inkludert referanseverdier. Viktig at du selv setter deg inn i nivåene dine, dessverre er det ingen andre enn oss selv som kan kjenne kroppens reaksjoner, og legene har det jo for travelt til å ta tak i dem som ikke har alvorlige utslag på prøver.
Be om å få sjekket b12 og folat.
Kan hende ritalin gjør noe med kjertelen/stoffskiftet ditt, som ikke vises på blodprøver (ennå). Ikke så mye forskning på dette området hittil. Kanskje ingen direkte sammenheng, men ritalin kan påvirke mage/tarm og gjøre noe med opptak av vitaminer. Får du ubalanse der, så kan det bli en dominoeffekt på andre områder i kroppen.
Be legen skrive i journalen din at du alltid skal få vite prøvene dine om du trenger det. Så har du noe å slå i bordet med i forhold til slike sykepleiere/resepsjonspersonale. Det er din rett til å få alle svarene uansett. Du er da ikke umyndiggjort ennå vil jeg tro.
Skriv inn blodprøvesvar og referanseverdier her, så vil du sikkert få tips og råd i forhold til det. Skjønner at det er en frustrerende situasjon. Håper du får skikkelig hjelp snart.Hypo med anti-TPO. Pernisiøs anemi. Komplisert sykdomsbilde.
Dagboken til Evensen.
Lignende tråder
-
Får ikke hjelp med stoffskiftet før diabetesen er under kontroll
Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifte og diabetesSvar: 26Siste melding: 14-01-11, 00:04 -
Det lave stoffskiftet ikke har slått ut enda?
Av Marielle i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 09-03-10, 10:08 -
Hvorfor jeg som har operert bort hele skjoldbruskkjertelen skal måle TSH?
Av sommer i forumet TSHSvar: 3Siste melding: 21-05-07, 12:50 -
Hvorfor pulsen min er så høy, selv om stoffskiftet mitt har gått ned
Av Maia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 02-01-07, 19:55 -
Det var ikke stoffskiftet
Av sportyBoy i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 116Siste melding: 13-10-05, 10:17

Svar med sitat
Bokmerker