Sitat Opprinnelig skrevet av Timi Vis post
Ved dog ikke om det er rigtigt, at gammel medicin kan være eller er i kroppen ca. 14 dage? ...
Det hedder bare Thyroid og kommer fra Glostrup Apotek.
Apoteket havde sagt til min læge, at 60 mg svarede til 100 mkg Euthyrox, så udfra det, skulle jeg få for meget. ...
Hej igen
Det tager seks uger for kroppen at vænne sig til de nye takter. Havde du stadig været på syntetisk medicin og så sat dosen op eller ned eller skiftet mærke, havde det været samme situation - bortset fra, at du mærker thyroiden hurtigere end syntetisk medicin.

Jeg vil tillade mig at sige, at apoteket ikke ved nok om thyroid. Det har været i brug i over 100 år, og i mange år blev folks doser reguleret efter symptomer og så fx morgen-temperatur. Man havde jo ikke mulighed for at bruge blodprøver - det er kommet til langt senere, og folks behov er meget forskellige. Hvis man har det bedre på fx 200 mg thyroid end man har det på 185 mg, så er det jo ikke et eller andet skema, der skal bestemme, men derimod symptomerne /fraværet af symptomer.
Da jeg skiftede over til thyroid, gjorde jeg det fra dag til dag og "oversatte" mine 200 µ Euthyrox til 125 mg Erfa Thyroid (canadisk mærke) Men det stod ret hurtigt klart, at jeg ikke kunne klare mig med det - jeg frøs helt enkelt.
Jeg har læst, de fleste skal ha omkring 185 mg, også kaldet tre grains. (På den dosis skulle man vist så forsøge at holde sig et års tid, inden man evt. øger dosen igen. Til gengæld skal man så til den tid passe på med ikke at øge med mere end 15 mg ad gangen. )
Tager du egentlig stadig syntetisk medicin ved siden af? Jeg spørger, fordi jeg ikke kan tåle det; jeg får oppustet mave, knastørre læber og besvær med åndedrættet bare jeg føjer 25 µ Euthyrox til min thyroid. Og det går stærkt - generne indfinder sig et kvarters tid efter, jeg har taget Euthyrox'en. Jeg har kun prøvet at kombinere to gange, og det var rigeligt til at jeg kunne se mønsteret

Det her:
Sitat Opprinnelig skrevet av Timi Vis post
Jeg er bare totalt skør, tror ikke jeg har nogle problemer med skjoldbruskkirtlen
forstår jeg ikke, hvad du mener med. Men selvfølgelig kan du forsøge at sætte dosen op og se, hvad der sker - det er ikke som med syntetisk medicin; det er fleksibelt, og derfor får man ret hurtigt besked fra kroppen, om den kan li' en højere dosis eller ikke. Med syntetisk medicin må man jo vente i ugevis for at finde ud af, om en anden dosis er sagen. med thyroid kan man gå lidt frem og tilbage og mærke efter. Jeg øger fx hvis jeg er udsat for usædvanlig stress - ellers klaprer tænderne i munden på mig, midt i møder og hvad som helst. Der lægger jeg mindst 60 mg til og mærker ikke andet til det, end at jeg slipper for at fryse og for at føle, jeg er ved at besvime ...

Nielsigne

Ps. Er der styr på, om du får nok d-vitamin, b-12, b-6 og jern? Magnesium ...? Det er ret så afgørende.