Hei sann

I omtrent 3 mnd nå har jeg vært veldig slapp, sliten og til tider svimmel. Kvalme så og si hele tiden, mest etter å ha spist, vondt i magen og jeg føler meg forstoppet. Har også en voldsom hodepine, kjennes som et trykk fra kjeven opp til tinningen og sidene av hodet og i panna, hovedsakelig framsiden av hodet. Den siste uka har jeg også fått litt skjelving, mest i hendene+underarmene, men også litt i beina. Jeg har også en rykkning i nakken som er tilstede avhengig av hvilken vei jeg ligger eller lignende, mest til høyre side. Har også store søvn problemer, men det er ikke noe nytt. Har hatt problemer med soving de siste 3+ årene. Begynte før jul å ta Melatonin tilskudd 30 min før jeg legger meg og har ikke hatt noen problemer siden da, bortsett fra siste par ukene hvor det har vært veldig av og på. Har hatt netter med 1 time søvn og jeg har voknet og vært lys voken. Har også hatt dager der jeg ikke har klart å komme meg opp og har sovet opptil 16 timer før jeg i det hele tatt klarte å komme meg ut av senga.

Var for 3 år siden til ME utredning, men symptomene forsvant etter omtrent 15 mnd, og utredningen ble avbrutt. Har ingen blodprøve resultater tilgjengelige fra da.

Tok noen blodprøver for 2 uker siden som så slik ut:
TSH - 2,3
Fritt-T4 - 15,1

I forbindelse med en hoste jeg ikke ble kvitt tok jeg noen blodprøver for 7 mnd siden som så slik ut:
TSH - 0,63
Fritt-T4 - 14,5

Er det noen andre verdier som er relevante?

Jeg la merke til at TSH verdien har økt kraftig og blodprøvene var tatt omtrent samme tid på dagen(dog med 7mnd mellomrom), mellom 12 og 13. Fikk et tips fra en bekjent om at symptomene mine kunne minne om symptomene til en kompis som hadde lavt stoffskifte så jeg tenkte jeg kunne høre. Burde jeg sjekke med legen min med tanke på at de ikke kommer med noen egne ideer, evt Balder klinikken?

Takk! Hilsen Charlotte 18 år