merker jeg må fnise litt når folk her klager over å ha gått opp 2-3 kilo....jeg gikk opp 20!!! tipper rundt 12 av dem var pga stoffskiftet. har til nå klart å gå ned 2 kilo med en haug av trening og kostendringer. har igrunnen begynt å venne meg til tanken at jeg kanskje ikke klarer å ta av meg, og satser på litt trening for sjel og fast bakende istedet hehe......

men det har ingenting med levaxinen å gjøre. årsken er som oftest at man kombinerer det å ikke orke å bevege seg masse + at man forbrenner mindre med lavt stoffskifte. midre forbrenning= lettere vektøkning.
for min del så var nok noe av årsaken at jeg fikk det i starten av 20 årene, og man endrer mye på forbrenningen da også. mange unge tror eks de legger på seg av p piller, men så var det egentlig at man kuttet ut håndballen og erstattet det med alkohol i helgene og mange venninnekvelder med godterier.

så, mitt råd er å forebygge som best man kan. trene jevnt, holde seg unna godis i hverdagene og passe på godt, variert og sunt kosthold.

det rådet er jo universelt