Sitat Opprinnelig skrevet av Celine A
Takk for innspill ! (:
Men, kan man starte på en slik krem uten å rådføre seg med en lege ? Hmm... ??

Yvette, hvor lenge "gikk" du slik i overgangsalderen da ? Er du / var du ung da du fikk disse plagene ? Hvor lang tid tok det før den virket på deg?
Vel - jeg vet heller ikke å råde deg, men kan fortelle hva jeg gjorde. Jeg ble tilbudt østrogen/gestagen (som er en synteisk variant av progesteron) av gynekologen. Jeg takket pent nei. Leste på nettet og fant frem til naturlig progesteron. Jeg begynte å smøre med denne for ca 3 år siden. Da var jeg 49. Tror overgangsalderen satte inn da jeg var 48. Fikk hetetokter. Disse ble borte etter kort tid. Jeg sveitter lett nå også, men det er langt ifra det som kom med overgangsalderen!

Jeg har i disse årene smurt jevnt og trutt med progesteron, avbrutt av noen måneder med DHEA-krem. I januar startet jeg med Pregnenolone-tabletter, men smører noen dager med Progesteron allikevel. Vet ikke om det er nødvendig. Etter det jeg har forstått så er Pregnenolone forhormon for bl.a Progesteron. Her må noen gjerne korrigere meg.

Når det gjelder vekten, har den svinget noe. Før Levaxin, i august 2004, og noen år før den også, gikk jeg bare opp og opp, selv om jeg trente og fortsatt trener som besatt. Vektøkningen fortsatt til oktober 2005. Da RASTE den nedover til april 2006. Og med samme dose og samme trening og samme matinntak begynte den å gå oppover igjen! Så gikk det litt opp og ned til jeg begynte med Westhroid i august 2006. DA ble jeg normalvektig og har holdt meg der siden. Fører vektkurve. Veier meg hver dag! Er like "hysterisk" som deg....

Men konklusjonen min er at jeg fortsetter med Pregnenolone/Progesteron og Westhroid. Mao så vet jeg ikke helt om Progesteronet har hjulpet meg, men jeg tar ikke sjansen på å slutte smøringen.

(Dette ble noe langt....)

Måtte endre et årstall her. Ser at jeg gjentar meg til det kjedsommelige i mitt siste innlegg i denne tråden, men lar det stå.