Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Å holde hele treningsøkter med 90 prosent av makspuls er.ikke en god treningsøkt. Folk misforstår veldig dette med trening og tror at jo hardere du trener jo bedre effekt har du. Det er helt feil. Det du nå sansynligvis opplever er slitne binyrer som en konsekvens av at du trener for hardt led et stoffskifteproblem i bunnen. Dessverre stiller ikke leger som jobber rent skolemedisinsk denne diagnosen. Da må du prøve en av anbefalingene på forsiden av forumet. Lykke til.
Nå var det ikke sånn at jeg lå på 90 prosent av maks hele økten da, men at jeg på slutten av denne økten klarte å nå makspuls. Det gjør jeg ikke nå fordi disse forbanna kulene klemmer på luftrøret. Jeg vet at man ikke trenger å trene maks for å få godt utbytte av treningsøkten, men nå har det seg sånn at jeg faktisk liker å trene hardt da og da er det jo frustrerende når man ikke orker det lenger fordi man har kuler som presser på halsen. Kroppen vil jo fortsatt trene hardt, det merker jeg jo, men jeg får ikke nok luft til å klare og gjennomføre det.