Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
Stoffskiftet er lettvint sagt det som styrer forbrenningen.
Har man lavt stoffskifte har man vanligvis lav forbrenning og får vektøkning uansett hva man gjør nesten.
Og motsatt om man har høyt stoffskifte, da er forbrenningen for høy og man blir for tynn.

Veldig mange med lavt stoffskifte har oppdaget at lavkarbo hjelper med og få vekten ned. Jeg er aktiv på lavkarbo.no under samme nicket forresten. Der finner du mye info om lavkarbo + drøssevis med oppskrifter.

Jeg er en av dem som bruker Levaksin, så du finner noen av oss også. Etterhvert som stoffskiftet blir stabilisert med enten Levaksin eller natur-thyroid, så vil forbrenningen også stabiliseres, og det vil dermed være lettere og få nedgang i vekten vil jeg tro.

Det er utrolig stor forskjell på hvor lang tid det tar før man kjenner seg bedre; det finnes ingen fasitsvar her, dessverre.
Aha! Stadig noe å lære, skjønner jeg ;) Takk!! jeg har tidligere gått på lavkarbo med stort hel, men da jeg prøvde igjen for noen måneder siden (hadde da hatt et opphold på 1 år), funket det ikke - jeg bare gikk rett opp i vekt. Så noe ble helt feil dessverre...nå prøver jeg spise sunt a la grete roede, men vet ikke om det funker enda...
Får håpe stoffskiftet stabiliserer seg snart da, slik at jeg har muloighet til å ta av - men også få litt mer energi. Er helt tappet...
Er det vanlig å kjenne seg verre når man starter på medisiner? Må lage en ny tråd om det tror jeg.,..er helt på bånn energimessig sett :( Har lyst å legge meg kl 20...og det er unormalt for meg, selvom jeg er mye trett...

Tusen takk for all din hjelp og veiledning!!