Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Antidepressiva?
Threaded View
-
22-05-12, 20:03 #2
Sv: Antidepressiva?
Det er i grunnen en personlig overveielse om man velger og ta f.eks. antidepressiva.
Da jeg ikke ville bli frisk, selv om legen mente at stoffskiftet umulig kunne være årsaken til megalabilt humør, ble jeg omtrent pressa til og prøve Zoloft.
Det var seks uker der jeg var akkurat som uten Zoloft + konstant diare (man kan bli deppa av mindre) og den gråeste følelsen jeg noensinne i mitt liv har hatt.
Jeg slutta og ta dem, og da neste lege på død og liv skulle skrive ut en annen type, nekta jeg tvert. Legen var så frekk at han sa at han skulle ønske han kunne tvangsinnlegge meg for og medisinere meg
Så fikk jeg mast meg til og få komme til (iallefall for meg) verdens beste coach/psykolog, og har det svart på hvitt at jeg ikke er deppa eller psykisk syk, men at jeg fikk en kroppslig og følelsemessig reaksjon som en følge av ustabilt stoffskifte og stadig flere helseproblem. Der fikk jeg den støtte, oppmuntring og hjelp jeg trengte for og klare stable meg selv på beina og nok en gang bli meg selv. Nå har jeg ikke vært hos henne på over et halvt år, men den lærdommen jeg fikk der, kommer jeg nok alltid til og ha med meg.
For noen er antidepressiva veldig bra; medisinen hjelper til og roe ned urolige tanker f.eks., men antidepressiva kan ikke på noen måter fikse stoffskiftet, så den delen må det tas hånd om uansett hva du velger.
Du må nesten kjenne på deg selv, og ta det valget som kjennes mest rett ut for deg.
Lykke til
Lignende tråder
-
Virkningen af antidepressiva er placebo
Av Anisa i forumet MedisinalindustriSvar: 0Siste melding: 16-03-12, 04:55 -
Seponering av antidepressiva og reaksjoner
Av Vigdis i forumet DepresjonSvar: 6Siste melding: 06-06-09, 12:15 -
Antidepressiva og lavt stoffskifte
Av Vigdis i forumet SolskinnshistorierSvar: 9Siste melding: 05-05-09, 15:20 -
Antidepressiva
Av gutt_81 i forumet DepresjonSvar: 5Siste melding: 11-02-09, 18:20 -
Antidepressiva - for og imot?