Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
21-05-12, 19:28 #4
Sv: hva bør jeg spise og ikke..
Vet du blodprøvesvarene dine?
Om stoffskiftet er lavt og ustabilt, kan det lage masse trøbbel og la deg føle deg syk, og med en liten krabat i huset trenger man all energi man kan stable på beina.
Jeg ville fått sjekket verdiene, og er det mer enn seks uker siden sist du tok blodprøver, ville jeg tatt nye, som alltid skal stoffskifteprøver tas om morgenen og man må huske og IKKE ta levaksin før blodprøven.
Hvis du ikke har fått gjort det tidligere, ville jeg i tillegg til TSH, FT3 og FT4, også fått sjekket ferritin, d-vitaminer, B12, TRAS og Anti-TPO.
Ellers når det gjelder kostholdet, så er jeg en av dem som spiser lavkarbo, hvilket betyr at jeg ikke spiser kornprodukter, poteter, ris eller sukker og unngår tilsetningstoffer så godt jeg kan. Ten mat er sunt for alle, men spesielt for oss som er syke.
Når man har lavt stoffskifte skal man unngå goitrogene grønnsaker, eller iallefall koke dem før man spiser. Soya og hirse er ting jeg konsekvent unngår pga stoffskiftet.
Lignende tråder
-
Hvilke matvarer bør man spise/ikke spise? Hvordan bør...osv.
Av Dolphin i forumet Helbred og kostholdSvar: 12Siste melding: 13-12-15, 13:33 -
Alt vi ikke kan spise og lav-karbo .... hjelp!
Av mammantileir i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 18Siste melding: 05-12-11, 19:54 -
Nettprat. Kan man spise seg frisk?
Av Mod i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 08-04-11, 14:25 -
Utslått av å spise?
Av Marina73 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 20Siste melding: 21-02-11, 09:30 -
Tør man spise genmodificerede fødevarer?
Av Anisa i forumet Genmodifisert mat (GMO)Svar: 0Siste melding: 26-09-10, 11:01

Svar med sitat
Bokmerker