Viser søkeresultater 1 til 9 av 9

Threaded View

Medlem siden
    Apr 2012
    Meldinger
    5

Standard Påvist lavt stoffskifte. Hva nå?

Hei dere,
    for en tid tilbake (i april) , hadde jeg et innlegg her om mine mistanker om at jeg kanskje hadde lavt stoffskifte. Jeg hadde fått påvist at jeg lå i "grenseland" ca et halvt år tidligere men ingenting ble dengang gjort og jeg hadde ikke vært til ny utredning.
    Jeg har vært veldig mye dårlig det siste halve året - også fordi jeg har den mest alvorlige grad av krystallsyken (som nå er noe bedre omsider...men enda ikke helt over), og legen min har nå påvist (nok en gang) at jeg er i "grenseland" for lavt stoffskifte.

Fastlegen min har i dag gitt meg medisiner (levaxin) som jeg skal ta daglig - bare 0.05 mg daglig, for deretter å evt øke om 6 uker. Han sier at han ønsker å se om dette kan ha en viss effekt på trettheten min, samt vektnedgang (har slanket meg siden januar og ikke gått ned ett gram, derimot opp 1 kg).

Så er saken den at jeg, på fredag, skal til Øverby i Arendal for første gang. Hva tror dere han vil si, da? Er litt spent på det. Også lurer jeg på om jeg kanskje skal avvente å hente ut levaxin inntil jeg har vært hos Øverby også ? Og har dere noen råd ifht hva som er viktig å informere om til Øverby? symptomer, sykdomshistorie, tidl medisinering for andre ting, tette fødsler, svangerskapsforgifting etc etc??

Hva slags erfaring har dere med levaxin og er det vanlig å begynne med så lite som 0.05 mg daglig egentlig?

Lurer og på om noen kan si noe om mine verdier:
    T3: 4,1
    T4: 12,5
    TSH: 2,0

Håper noen orker svare. På forhånd takk.
    Sist endret av Spiffi; 15-05-12 kl 15:00 Begrunnelse: la til info

Lignende tråder

1. Svar: 8
    Siste melding: 23-02-11, 18:55
  2. Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
    Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 25
    Siste melding: 11-06-10, 12:27
  3. Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
    Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 226
    Siste melding: 17-08-09, 16:33
  4. Jeg fikk påvist lavt stoffskifte etter at jeg fikk mitt første barn
    Av Line i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 38
    Siste melding: 09-04-07, 22:40
  5. vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
    Av porselen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 06-08-05, 22:12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine