Hei
TSH er ikke et hormon men rett og slett det signalet hjernen sender til skjoldbruskkjertelen om hvor mye FT4 som skal produseres.
FT4 blir på sin vei rundt i kroppen omdannet til det virksomme hormonet FT3.
Nå har du ikke skrevet referanseområdet for dine prøver (disse varierer fra labratorium til labratorium) så det er vanskelig og si eksakt hvordan dine prøver ligger an, men jeg leser ikke dine prøver som du har utviklet høyt stoffskifte (eller rett og slett er overdosert), selv om TSH signaliserer at det ikke trengst mer produksjon.

Hvor mye levaksin tar du daglig og hva var stoffskifteprøvene dine sist du tok prøver?
Siden du har Hashimoto har du anti-TPO. Hvordan har denne utviklet seg den senere tid?
Har legen tatt en blodprøve som heter TRAS? Er TRAS til stede, så skal man ikke se på TSH, men FT3 og FT4 + antistoffene, ifølge Aker.

Lav d-vitamin (og 36 er lavt) kan også gi deg alle symptomene du beskriver.
D-vitaminene norske leger foreskriver som høydose er vanligvis av typen D2, som iallefall i mitt tilfelle førte til rett og slett en forgiftning ifølge legen jeg oppsøkte fordi jeg ble så dårlig.
Jeg gikk over til høydose D3 kjøpt fra Danmark, og plutselig ble verden bedre.

Så for og oppsummere; ut i fra de få prøvene uten referanseområde, vil jeg ved første øyekast ikke tro at du trenger være redd for at stoffskiftet er blitt høyt, men du bør likevel sjekke hvordan prøvene har utviklet seg i den senere tid, og også hvordan anti-TPO har utviklet seg og om legen har sjekket TRAS.
Lav d-vitamin kan gi deg alle symptomene du beskriver.
En høydose av D2-tilskudd kan også gjøre deg dårlig.
Vet ikke om dette var til så veldig hjelp.