Viser søkeresultater 1 til 10 av 49
Threaded View
-
07-05-12, 18:59 #1
Ny på forumet, og har endelig fått konstatert lavt stoffskifte
De siste to ukene har jeg lest mye inne på dette forumet. Og jeg sitter nesten mer og mer i sjokk over at ingen lege har tatt tak i meg. Men på en annen side er det jo ikke rart når man tenker på at man må over visse verdier før de tar tak. Altså jeg er en av de som alltid har liggi i grense området.
Første gang jeg hørte det var jeg vel mellom 12-14 år, altså 24-26 år siden. Siden har jeg fått dette svaret flere ganger, eller bare fått til svar at alt er bra. Så nå når jeg kommer hjem fra jobb (jobber offshore), skal jeg gå rundt til de forskjellige legene og hente inn prøve resultatene.
En annen ting jeg har blitt klar over inne på dette forumet er jo at når jeg har tatt prøvene så har det alltid vært mellom kl 11-14. Eneste gangen det ikke har skjedd var nå sist hvor jeg kom til legen 0830 og tok blodprøve, da hadde TSH steget fra 4.5 til 6.7. Men fortsatt er det under 10, så egentlig ut fra standaren er legen min snill som ville la meg begynne på levaxin, i hvertfall med tanke på at FT4 var på 16.
Jeg har alltid vist at det var stor sjangse for at jeg ville få diagnosen lavt stoffskifte pga at det har ligget lattent og for at min far og alle hans søstre og brødre har fått det + kusinene mine på den siden. Og når jeg var den som la på meg lett, var ikke regnestykket så vanskelig å forstå.
Jeg har gått med symtomer i MANGE år, men de har ikke gått utenfor referanseverdiene. Og hadde det ikke vært for at jeg maste mer på privatlegen og klagde på symtomer så hadde jeg vel fortsatt ikke fått medisin. Jeg har blitt satt på en dose på 25, og selv om dette ikke er så alt for mye så la jeg brått merke til at kroppstemeraturen økte, og at ikke ikke var så kaldt på lugaren som jeg bor på når jeg er på jobb. Tidligere så pakket jeg meg godt inn i dyna og det var bare så vidt nesetippen som stakk ut pga at jeg frøys så mye.
Selv om jeg har merket bedring så ser jeg for meg at jeg er et stykke unna riktig dose, men alikevel så er det kjempe deilig å føle at noe skjer. Og jeg vurderer om jeg skal bestille meg time hos han legen i Arendal. Bor i oslo, så får ta meg en lang kjøretur, slik at jeg får en skikkelig utrening.
For selv om privat legen jeg bruker er veldig flink så imponerte hun ikke med kunskapen om lavt stoffskifte. For jeg nevte jo til henne at jeg har et ønske om å bli gravid, og da svarte hun brått med at da var det kanskje ikke så bra å begynne på tabletter.... Men hun hadde glemt dette da hun fikk svarene fra laboratoriet, så da ble det Levaxine, hvis ikke så hadde jeg svarte med at man bør øke dosen med 1\3 ut i fra det jeg har klart å lese meg til. Hvis jeg hadde turt da, for som mange andre så er jeg jo snill pike som ikke liker å si i fra. Også en grunn til at jeg bruker privat lege, for der føler jeg at det er lettere å bli hørt uten om å måtte sette ned foten.
Any way, jeg er i hvert fall super lykkelig for at jeg endelig har fått det på svart og hvit
Og tusen takk for et flott forum som gir masse svar og er nesten uttømmelig for informasjon
Lignende tråder
-
Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
Av knokkel i forumet Lavt stoffskifteSvar: 72Siste melding: 11-05-13, 22:25 -
Har ENDELIG fått levaxin!
Av Angel i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 48Siste melding: 21-02-11, 21:45 -
Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i november 2005
Av janike i forumet TSHSvar: 46Siste melding: 16-11-09, 17:52 -
Jeg har ikke fått konstatert lavt stoffskifte ennå men tror selv at jeg har det
Av Smurfine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 35Siste melding: 22-11-07, 10:58 -
Jeg har ikke fått konstatert lavt stoffskifte ennå men tror selv at jeg har det
Av Smurfine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 31-10-07, 19:09

Svar med sitat
Bokmerker