Viser søkeresultater 1 til 10 av 203
Tråd: Dagens positive tråden
Threaded View
-
23-04-12, 22:38 #32
Sv: Dagens positive tråden
"Skrotte" er det samme som f.eks. "kassere", og "skrot" er det samme som "kasseret gods". Man kan f.eks. "skrotte" en gammel bil, eller også kan man "skrotte" dårlige venner... Forgæves forventninger eller uforløste håb kan også "skrottes" dvs. opgives. Selv om ordet "skrotte" ikke er et slangudtryk, kan det slang-anvendes alligevel.
Udtrykket "kolbøtte" er det samme, som det norske "kollbøtte" dvs. gjøre rundkast, stupe kråke eller slå kollbøtte.
"Kolbøttefabrikken" er et slangudtryk for en psykiatrisk institution, (underforstået) man hører til, når man slår mentale kolbøtter (tosset, psykisk ustabil) eller hvor psykisk friske, kan blive fejlbehandlet til at slå mentale kolbøtter = bliver psykisk syge af at være på (denne) kolbøttefabrikken.
Man kan f.eks. også kalde en arbejdsplads med dårligt psykisk arbejdsmiljø for "kolbøttefabrikken", fordi man bliver ødelagt af at arbejde der... Dårligt ledet skole med mobning, kan også kaldes for "kolbøttefabrikken".
Prøv at slå ordet op på den danske Google http://www.google.dk og se, hvad der dukker op af eksempler på anvendelse af dette udtryk. Det er ikke så lidt, der kommer frem...
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Positive opplevelser/gravid på liothyronin
Av Synne i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 4Siste melding: 08-01-11, 18:30 -
Dagens lille slanketips
Av Stina i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 76Siste melding: 29-03-08, 01:06 -
Dagens legebesøk - kavitasjon - antistoffer - TSH m.m.
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 24Siste melding: 08-05-07, 10:18

Svar med sitat
Bokmerker