Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Hybrid View
-
20-04-12, 23:02 #1
Sv: 900.000 får for lidt kolesterolmedicin
Men kritikken preller af på Børge Nordestgaard, der står bag rapporten. "Det er dem, der har meget stor risiko, der skal behandles. Men desværre. Dem er der rigtig mange af i Danmark. Det kan man selvfølgelig godt synes er forfærdeligt og stikke hovedet i busken. Men det gør jeg ikke. Jeg har bare målt, at der er så mange, der er. Jeg beklager, at så mange er der. Det er der," slår Børge Nordestgaard fast.
For at kunne "stikke hovedet i busken", må man have et hoved i det hele taget... Hvad Nordestgaard tænker med, kan jeg have mine tvivl om, men det er jo en gammel nyhed...
Nielsigne
Rapporten kritiseres også sønder og sammen af Niels Heebøll-Nielsen, der er afdelingslæge på Institut for Rationel Farmakoterapi, også af formanden for Praktiserende Lægers Organisation Henrik Dibbern og af John Brodersen Forskningslektor, speciallæge i almen medicin, ph.d. ved Forskningsenheden for Almen Praksis og lektor ved Institut for Folkesundhedsvidenskab Afd. for Almen Medicin.
PLO-formanden lægger ikke fingrene imellem... i anden sammenhæng:
Flere raske personer kommer i medicinsk behandling. Hvorfor? Fordi industrien har en økonomisk interesse. Hvem hjælper medicinalindustrien? Læger, der via større og større patientpopulationer laver forsøgene, som samtidig gavner lægens egen karriere. Sådan ser verden ud for PLO-formand Henrik Dibbern. Og han vil gøre noget ved dét, han mener, er et ubetinget problem. (Kilde)
Måske begynder der omsider at blæse nye vinde, så overmedicinerings-galskaben bliver stoppet?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-04-12, 00:20 #2
Sv: 900.000 får for lidt kolesterolmedicin
Lignende tråder
-
Til dr. Hertoghe i Belgien. Er så spændt og lidt oplysning
Av Simba i forumet Thierry HertogheSvar: 46Siste melding: 04-04-17, 21:45 -
Lidt hjælp til lavcarbo-kosten
Av Cirkeline i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 18Siste melding: 01-11-10, 15:29 -
Danskere (og nordmenn?) får for lidt D-vitamin
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 28-07-09, 18:57 -
blodprøvesvar og lidt spørgsmål
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 29-05-07, 18:01 -
Kvalme ved sult og lidt om søvn!
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 27-02-07, 18:42

Svar med sitat
Et lovende eksemplar, ham PLO-formanden. Sku man sende ham en blomst

Bokmerker