Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Tråd: "For lav" tsh?
Threaded View
-
20-04-12, 13:29 #13
Sv: "For lav" tsh?
Ja, det er det. De fleste læger forbinder lavt tsh med knogleskørhed og dårligt hjerte.
Men ind imellem kommer der ny forskning på området. fx er der publiceret denne http://www.sciencedaily.com/releases...0315230910.htm hvor det hedder, at det muligvis kan være vældigt godt at ha lavere tsh end ellers anbefalet:
"The study found that patients with very high (>4.0mU/l) or suppressed (≤0.03mU/l) TSH levels more frequently suffered from heart disease, abnormal heartbeat patterns and bone fractures compared to patients whose TSH levels are in the normal range (0.4-4.0 mU/l). Patients who had a slightly low TSH level (0.04-0.4mU/l) did not have an increased risk of contracting any of these conditions." Altså at enten højt tsh eller tsh under 0,03 skulle være dårligere end et tsh over 0,04 men under 4 ...
Den artikel har jeg læst før - men da jeg skulle finde den igen nu, fandt jeg også dette, hvor der minsandten er nogle som hævder, at tsh har en selvstændig indflydelse på knoglerne ...http://www.sciencedaily.com/releases...0913152933.htm Det var nyt for mig, at man kan tænke på den måde. Der er også andre ting, der har betydning for knoglerne, fx calcitonin, som findes naturligt i kroppen /naturligt stofskiftehormon.
--
Jeg ved så ikke, om dette i det hele taget det samme, uanset om man er rask /frisk eller om man styrer stofskiftet med medicin. Men i hvert fald er der jo mange herinde, der skriver, at de har lav eller usynlig tsh uden at det gør nogen forskel på knogler og / eller hjerte.
Min egen tsh er på 0,02. Min endo har sagt, den må være synlig men har alligevel besindet sig lidt mht. hvor høj, den så skal være, før han er tilfreds med mig
Nielsigne
MÅ lige føje til, at der vist endnu ikke er nogen, der kan garantere, at blodprøver rent faktisk er udtryk for det, der foregår inde i cellerne. Blodprøver viser indholdet i blodet ... og for visse ting kan man så måle en eller anden bindings-kapacitet og hvad det ellers hedder. Men stadig: Om indholdet i blodet er udtryk for det, der er i cellerne
Jeg har tænkt på, om der i denne forbindelse kan være forskel på, om stofskiftehormonerne bliver tilført, eller om de er egen-producerede. Kunne godt ha en mistanke ... men ved ikke noget om det.Sist endret av Nielsigne; 20-04-12 kl 14:42
Lignende tråder
-
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
Dr. Mark Starr's "Hypotyreose Type 2: Epidemien"- forskning
Av Thomas W H i forumet Hypothyreose Type 2 ?Svar: 2Siste melding: 07-03-09, 09:16 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11 -
Jeg blir ikke bedre, tror jeg må forsøke "Armour"
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 30-05-07, 13:16

Svar med sitat

Bokmerker