Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
19-03-12, 10:46 #1
erfaring med skift fra Eltroxin til Thyroid.
Hej alle I derude som kæmper med stofskiftet. Kan nogen mon hjælpe mig med information om hvordan man skaffer Thyroid (sammenlignelig med den fra Glostrup apotek i Danmark) til en billigere pris i udlandet? Jeg har efter 6 år på Eltroxin (HASHIMOTOS THYREOIDITIS) efter mange overvejelser bestemt mig for at gå over til Thyroid fra Glostrup Apotek. Min læge har udskrevet recept, men fraråder mit valg og har ingen viden om hvad man kan forvente sig af et sådant medicinskift.
Har nogen af jer derude erfaringer med at skaffe Thyroid i udlandet, med en dansk recept, til mere rimelig pris end de ca. 400 kr. som 100 stk. 60 mg piller koster i Danmark, så vil jeg blive meget taknemmelig for at få del i denne viden. Jeg kan kontaktes på e-mail.
Sonjas Stofskifteforum er et rigtig godt forum hvor det er muligt at finde og efterspørge viden om alternative behandlingsmuligheder, information det er rigtig svært at finde andtre steder ...tusind tak for det. P.S hvis nogen efterspørger det så fortæller jeg gerne her om de "spændende" erfaringer jeg kommer til at gøre mig med at skifte fra Eltroxin til Thyroid :-). Mange hilsner til alle jer der kæmper med stofskifteproblemer.
HannaFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
19-03-12, 11:07 #2
Sv: erfaring med skift fra Eltroxin til Thyroid.
Jeg har prøvet såvel Ny Eltroxin - må bagmændene rådne op - og Euthyrox og har skiftet til thyroid. Det er ikke noget, din læge behøver være bange for!
Ingen grund til at gemme svaret i en email - der er ikke noget ulovligt i at skaffe sig thyroid, hverken fra Glostrup eller andre steder, så længe man har en recept (men der skal vist stå det korrekte navn på recepten; man får vist ikke uden videre et andet mærke)
Jeg genopfrisker gerne mit svar fra en anden tråd - hvis du vil, kan du klikke på den lille, blå dims og komme videre til tråden, som citatet stammer fra.
Velkommen til, forresten
Redigert: Bør nok tilføje, at jeg valgte dette apotek: http://www.pharmacy-international.de/
-
23-03-12, 09:58 #3
Hej Nielsigne
Tusind tak for dit udførlige svar,- jeg kaster mig nu ud i kampen for at få fat i Thyroid fra udlandet.
de bedste hilsner
HannaFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
23-03-12, 10:05 #4
Er der en læge, der vil skrive / har skrevet en recept på thyroid af en slags? (Siden du har fået en pris, mener jeg - en ret så høj en)
-
16-04-12, 10:02 #5
-
17-04-12, 08:57 #6
Hej Nielsigne
Tak for dine brugbare råd. Jeg har aldrig fået svaret på dit spørgsmål: "Er der en læge, der vil skrive / har skrevet en recept på thyroid af en slags? (Siden du har fået en pris, mener jeg - en ret så høj en)".
Svaret er, at min praktiserende læge har udskrevet recept pålydende "Thyroid" som kommer fra/og produceres på Glostrup apotek til en ret høj pris. I følge apotekeren i Glostup kan jeg selv anmode min læge om at søge tilskud til præparatet igennem sundhedsstyrelsen, og det vil jeg selvfølgelig tale med min læge om. Min læge har IKKE anbefalet mig at skifte fra Eltroxin til Thyroid, men har indvilget i dette fordi jeg har insisteret. Hvis Ikke min læge er med på at søge om tilskud vil jeg forsøge at følge dine anbefalinger Nielsigne og købe Thyroid fra udlandet.
Lige nu har jeg været på Thyroid i mere end 5 uger og lider under nogle udtalte bivirkninger ved skiftet fra Eltroxin, f.eks er jeg meget svimmel/utilpas, har ondt i bugspytkirtel/bughule, smerter som stråler ud i både højre og venstre side. Sidstnævnte smerter kender jeg alt til fra opstarten på Eltroxin, men svimmelheds anfald er noget helt nyt for mig...og meget ubehageligt. Jeg er noget skræmt af bivirkningerne, selvom jeg selvfølgelig ikke havde forventet at det ville blive nogen nem tilpasningsfase til Thyroid...langtfra. Hvis du Nielsigne, eller andre, kender til nogle af de birvirkninger jeg beskriver hører jeg gerne om det.
Mange hilsner
Hanna
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
17-04-12, 09:38 #7
Hej Hanna

Jeg havde vist ikke fået læst dit indlæg ordentligt, i hvert fald så havde du jo allerede skrevet det med recepten
---
Jeg tror, din svimmelhed skyldes trætte binyrer - i hvert fald har jeg læst, at man kan blive svimmel af det. Har man gået længe uden tilstrækkelig medicin - eller medicin af en type, der ikke har slået til for en - så har binyrerne arbejdet for hårdt i en periode, og så er det lidt sejt for dem at få direkte tilskud af t3. Men man kan omvendt ikke ha binyrer, der funker ordentligt, uden at også t3 er ok, så derfor er det lidt kompliceret.
Der er en masse om binyrer og binyretræthed her på forummet. Læs fx her https://www.stofskifteforum.dk/tags....inyretr%E6thed
Der findes en masse tilskud af forskellig slags som kan hjælpe.
Nu, hvor du har taget thyroid i næsten seks uger, kan du måske snart poste nogle blodprøver her? Så kan vi kommentere ud fra egne erfaringer etc.
Det er godt at læse, at din læge har kunnet overtales - men omvendt er det vel ret ensomt? Kender din læge de symptomer, der hører til lavt stofskifte og belastede binyrer? Eller styrer vedkommende efter tsh? Eller sejler du i det hele taget bare din egen sø??
---
Derudover så kan diverse hjælpestoffer i medicinen, uanset om den er syntetisk eller naturlig, ødelægge det hele, hvis der er noget, man ikke kan tåle. Med andre ord, så er der også forskel på forskellige mærker inden for thyroid, og den, der ikke tåler det ene mærke, tåler sikkert det andet. Erfa Thyroid, som jeg importerer fra Canada via Tyskland, er sammensat af meget enkle stoffer, og den vil kunne vise sig at være anderledes for dig at bruge, ligesom fx den thailandske Thyroid-S og den amerikanske Armour kan.
---
Med hensyn til udleveringstilladelse, så har jeg kun hørt, at man ikke får den. Dertil er systemet for stift. Til gengæld har man jo ikke brug for den, når man selv lovligt kan importere, bare man har en recept. Man får så ikke noget tilskud, men det får man mig bekendt heller ikke til thyroid fra Glostrup, som koster mere end fx Erfa.
... håber, dette besvarer noget af det, du har brug for.
Nielsigne
Lignende tråder
-
Hvordan skifte fra Levaxin / Eltroxin til Armour Thyroid
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 10-11-14, 18:58 -
Omregning af Levaxin (Eltroxin) til Thyroid
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 7Siste melding: 07-10-14, 09:17 -
Erfaring med kombinasjon av Erfa Thyroid og Levaxin??
Av knaskepott i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 21-01-11, 10:24 -
Blodtrykket - hvordan efter skift til thyroid?
Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 07-07-10, 10:20 -
"Studie" Thyroid vs. Synthroid (Levaxin, Eltroxin)
Av Hansen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 07-02-10, 10:31
Svar med sitat

Bokmerker