Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
Threaded View
-
15-04-12, 18:19 #17
Sv: Trening for oss med hypothyreose og binyreproblem
Kjære Hildegås.
Jeg har også vært der du er og dette er ikke tiden for å fokusere på trening. Jeg misunte også alle som trente (har løpt mye tidligere) og særlig når våren kom med bare veier og folk som jogget langs veien ble jeg nesten på gråten over egen manglende funksjon. To og et halvt år med stadig nedturer i forsøk på trening, medisinering og kost tok det før jeg skjønte at jeg måtte ta en ting i gangen. Når medisinene falt på plass tok jeg kosten. La om helt til kornfri lavkarbo, det tok et halvt år før jeg kom i gang etter dette og som jeg beskriver har jeg startet veldig forsiktig med trening.
Det er lov for folk med hypothyreose å være for syk til å trene. Og når vi har disse periodene er det kun en redning etter min erfaring. Det er kosthold og kosttillskudd. Jeg har familiemedlemmer som forteller meg at det er unormalt å spise så mye piller (kosttilskudd) som jeg gjør. Og det er mulig at det er unormalt, men det funker for meg.
Kosten er den hardeste jobb av alle, men det går tre måneder så hadde jeg vent meg til en ny måte å tenke mat på. Dette skapte det videre grunnlaget for å kunne trene og i dragsuget forsvinner kiloene, og jeg føler meg mye mere vel med meg selv og andre. I går kjøpte jeg et par vårplagg og sko og ble forbauset over at jeg faktisk begynner å se ganske slank ut. Mister kun 300gram per uke, men føler heller ikke at jeg med jeg med denne kosten ofrer noe særlig, så nå er det virkelig verdt det
Jeg slet veldig for å motivere meg til å legge om kosten, men jeg angrer ikke et øyeblikk. Nå føler jeg at jeg har vunnet igjen det meste av helsa, selv om jeg fremdeles har mine dager. Mitt råd til deg er altså at du nå må tenke på medisiner, kost og kosttilskudd. Først da kan du bli frisk nok til å tenke trening. Masse lykke til og god bedring klem til deg.
Lignende tråder
-
Trening, og tidspunkt på døgnet for trening.
Av voggis i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 07-02-11, 19:23 -
Hypothyreose, trening og kosthold.. Lite endring i vekt.
Av rosaelefant i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 17-01-11, 13:18 -
trening!
Av mammantileir i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 19-08-07, 17:02 -
Trening
Av Klara i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 06-12-06, 18:03 -
Trening (jogging) med hypothyreose
Av chino i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 14Siste melding: 26-11-06, 23:07

Svar med sitat

Bokmerker