Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Bare du ikke bliver træt af, igen mine gode råd, men der er noget der virkelig er effektivt som lever-støtte: N-Acetyl Cysteine (NAC). Det er en aminosyre beskrevet nærmere her og her. Det er så effektivt, at det er det eneste (af alt), der kan redde folk fra totalt (og dødeligt) leversvigt pga. forgiftning med "paracetamoler" (yndet selvmords-remedie blandt teenagere ), hvis man når at påbegynde behandlingen i tide. Da NAC også renser ud, gavner det stort at tage det sammen med C-vitamin og fiskeolie. Men husk, at NAC er ikke et lægemiddel, selv om det bruges som lægemiddel. NAC er en aminosyre og har virkelig en magisk effekt på lever-helse. Jeg har selv i årevis brugt NAC i 1-1½ måned, hvert halve år, og jeg har i sinde fortsætte med det for resten af min tid, fordi det forebygger et hav af små og større skavanker, der ellers forpester livet for folk, efterhånden som vi bliver ældre. Lever(e) elsker NAC.

Hvad angår din galdeblære, og indtil der sker noget kan du måske fristes til at teste denne "kur", bl.a. anbefalet af min yndlingslæge Carsten Vagn-Hansen. Jeg kender flere der har brugt denne "kur" med ssssuper effekt. De har alle beholdt deres galdeblære og efterfølgende bruger de også "kuren" forebyggende et par gange om året. Det er ikke behageligt undervejs mens galdesten finder sin vej ud, og det smager stygt, men det virker.

Da er NAC bestilt
Og jeg må bare planlegge når jeg kan ta olivenolje/sitronkuren, hvor jeg kan jobbe hjemme og ha den lille i barnehagen.