Her nogle orthomolekylære læger, hvoraf i hvert fald nogle er mere villige end så mange andre til at udskrive recepter på thyroid:

Institut for Ortomolekylær Medicin, Lyngby, tlf. 4588 0900.

Centerklinikken i Vejle, v. læge Knut Flytlie, tlf. 7572 6090.

Århus Privatklinik, v. Læge Bruce Kyle, tlf. 8628 9688.

Læge Villy Lade. Nørregade 18 E, Hjørring Tlf. 9892 8464

Læge Birgit Aalborg Funch, Åløkken 36, 5250 Odense SV Tlf. 6596 0077 (8.30-9.00)

Læge Helge Volkmann, Kongelundsvej 434, 2770 Kastrup, Tlf. 3253 0998

Læge Aage Winther Nielsen, Puggårdsgade 7, 1573 København V Tlf. 7025 1205

Man skal selv betale for behandlingen. Sygesikringen dækker ikke.

Kilde: Carsten Vagn Hansens side, hvor jeg har fundet dem under EDTA --> Vindueskigger syndrom – Claudicatio intermittens

At gå ud i offentligt regi og finde en læge, der vil udskrive thyroid er svært for de fleste, men jeg har da hørt om nogle, der har klaret det på den måde. Det er nok læger, de har kendt i forvejen, tænker jeg.

De læger, der udskriver tyroid til os, må behandles lidt diskret, så de ikke skal blive uglesete blandt deres kolleger, bare fordi de har sat sig ind i mere end de fleste ... Så oftest nævner vi ikke konkrete læger ved navn, i hvert fald ikke dem i offentligt regi.

---

Mht. hvad andre læger siger, kan jeg anbefale at du - og de - læser hvad Erfas cheflæge Henri Knafo svarede Ruth Roland, da hun kontaktede ham for at spørge til forskellige påstande om Erfa thyroid. Noget, man kan høre mange læger rable af sig er, at thyroid er ustabilt. Her er så, hvad Knafo siger til den påstand: Det var en sandhed for 100 år siden.
The truth is that this was true 100 years ago when desiccated thyroid was discovered since then things have changed in the manufacturing process. In each Erfa 60 mg tablet embos*sed “ECI 60”, there is 36 mcg. of T4 and 8 mcg. of T3 . A 10% variation is accepted through the manufacturing process but we rarely exceed 5%.
Tråden er her
Sitat Opprinnelig skrevet av Ruth Roland Vis post
... jeg måtte kontakte Henry Knafo hos Erfa Thyroid i Canada for å høre hva han hadde å si.
Men det selvfølgelig slet ikke sikkert, du kender en læge, der er denne diskussion værd - derfor synes jeg, det er mere sikkert for dig at kontakte en af de orthomolekylære og så ta' den derfra. Men jeg synes, Henri Knafos svar er interessante ...

Og så skal du i øvrigt vide, at enhver læge kan udskrive thyroid, og det uden særlig tilladelse. Enten til fx Erfa eller Armour, der fås via fx det internationale apotek i Hamborg: http://www.pharmacy-international.de/ eller til thyroid fra Glostrup Apotek, der dog koster noget mere.

Nielsigne