Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Hybrid View
-
07-04-12, 06:18 #1
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet (1)
Økte 7.5 mcg T3 i går, pluss en liten stressdosering på Hc på 2.5 mg. Det føltes mye bedre. Jeg må regne med noen tøffe dager i denne tiden hvor jeg endrer, noe må bli lavt en liten stund til. Jeg har en nedtrapping av hydrokortison foran meg, men den skal gå meget forsiktig!
Det er helt nydelig å ikke ha dette begjæret etter hydrokortison midt på natten. Jeg tar 20 mcg T3, og sover videre. Først i 6-7 tiden kjenner jeg at kroppen ytrer et ønske om tilførsel av hc.
Jeg har foreløpig ingen ide om hvor mye thyroid jeg kommer til å stå igjen med til slutt, og hva jeg trenger av T3. Bare en sakte opptrapping av T3 og nøye sjekking av puls, blodtrykk og temperatur og å følge med på symptomer og dagsform vil si noe om dette.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
05-05-12, 13:47 #2
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
05-05-12, 17:40 #3
Hei Kevlin

Jeg har nå valgt å gjøre færrest mulige andre endringer samtidig med introduksjonen av mer og mer ren T3. I et slags forsøk på kontroll og for å ha litt oversikt over hva som fungerer.
Det betyr at jeg har ikke økt LDN, jeg bruker fortsatt 1.5 mg pr dag.
Jeg har heller ikke før de tre siste dagene gjort noe forsøk på å senke HC-dosen. Jeg har vært bortreist i tre uker, og klarte å glemme Florinef. Da virket det uklokt å forsøke å endre HC-dosen samtidig. Men da jeg startet med Florinef igjen, kun halv dose av tidligere, for å være litt forsiktig, kjente jeg at det sparket i gang noe, at det ble for mye.
Derfor har jeg nå fjernet 50 % (2.5 mg) av den nest siste dosen jeg tar hver dag. Jeg må gjøre dette langsomt. Jeg vil ikke ha den utmattelsen jeg har levd med så lenge, tilbake
Så jeg har gått ned fra 20 mg til 17.5 mg nå.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
07-05-12, 17:24 #4
Så bra du er bedre! Lykke til videre!
-
25-05-12, 18:43 #5
For ni dager siden økte jeg LDN til 3 mg. Gradvis har jeg merket at denne økningen har endret hormoner. Nå har temperaturen min økt. Jeg må gå ned på T3. Jeg har igjen gått ned på hydrokortison, dosen er nå 10 mg daglig. Jeg er glad for at jeg valgte å gå på den laveste dosen LDN i to måneder, for å avvente at jeg fikk stabilisert T3 dosen. Jo mer ting jeg gjør samtidig, jo vanskeligere blir det å finne ut hva som skjer

Jeg har noen få dager innimellom hvor jeg ikke er helt på topp i formen. Da forsøker jeg å bruke de vitale målingene, blodtrykk, puls og temp, samt nedtegninger over hvordan jeg har det og endringer i kosttilskudd og medisiner for å se om jeg kan finne grunnen. Men sammenliknet med hvordan jeg hadde det før, er dette peanuts!
Men de fleste dagene har jeg energi hele dagen og kvelden med! Det er helt utrolig!
Jeg har ennå ikke fått målt kortisol med spytt, det skal jeg gjøre til uka. Men jeg tror at kortisolet mitt endret seg på natten og ble høyt. Jeg fikk et tips om å bruke Phosphatidylserine og høye doser med sink (50-100 mg) på kvelden med litt mat for å senke kortisolet. Det hjalp! Jeg roet meg ned, og sov godt. Jeg spiste også bevisst litt mat på kvelden med høyt innhold av Phosphatidylserine, slik som makrell. Det står med om Phosphatidylserine her
http://www.stopthethyroidmadness.com/ps/
http://en.wikipedia.org/wiki/Phosphatidylserine
Lite tips om du skal forsøke Phosphatidylserine: jeg blir lett kvalm en liten stund etter jeg har svelget tablettene, men det går raskt over. Det er viktig å spise litt sammen med denne blandingen, det hjelper. Det går også an å eksperimentere med mat med Phosphatidylserine, som sild eller makrell og se om det hjelper på høyt kortisol.
Hydrokortison tar jeg nå på morgenen, deretter etter fire timer, og fire timer til. Jeg tar siste dosen mellom kl 14-15. og det går helt greit, jeg savner ikke mer av den resten av dagen. Slik har jeg ikke hatt det siden jeg begynte med HC.
Jeg skal også høre litt med legen min om jeg en stund nå kan måle hormoner litt hyppigere, siden det skjer så mange endringer nå. Jeg har lest om mange andre i min situasjon som ikke har trengt alle de andre hormontilskuddene når de bruker LDN og/eller T3. De justerer seg opp, de andre hormonene også. Så det blir spennende om det skjer for meg også.
Jeg har eksperimentert litt med dosering av T3. Det ser ut til at nå trives jeg best med fem daglige doser, med fire til fem timer mellom hver dose. Bruker nå 57.5 mcg T3 daglig. Den siste dosen tar jeg rett før jeg sovner
Jeg har lest om noen som ikke fungerer med T3 så sent, så alt må forskes på egen kropp, det er eneste veien frem. Og det er uansett hvilken type stoffskiftemedisin vi bruker, vi er helt enkelt ulike. Jeg håper at den kunnskapen er noe som etterhvert når frem til legene også....
Så bør jeg legge til at fordi jeg mistenker at kortisolet er høyt på natten, så har jeg selvfølgelig sluttet å ta T3 som nattdose for å stimulere kortisolet. Jeg forsøker meg litt frem når jeg våkner, og ser hvor lenge jeg klarer meg uten HC. Men jeg ser også at i dag er det for tidlig å gå enda mer ned på HC, blir det for lange intervaller mellom dosene med HC, eller dosene blir for lave, blir blodtrykket veldig lavt på dagtid.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
27-05-12, 19:51 #6
Jeg er så glad på dine vegne!! Lærer mye av deg. Håper så mange som mulig kan få muligheten til å lære av dine erfaringer.
-
08-06-12, 07:33 #7
Jeg sluttet etter en stund med Phosphatidylserine og høye doser med sink (50-100 mg) på kvelden. Søvnproblemene kom tilbake, jeg mistenkte at kortisolet var lavt. Jeg gikk tilbake til å ta T3 på natten, sov godt igjen. Sant og si sover jeg helt vanvittig godt etterhvert. Melatonin har jeg sluttet med, det ser ut som om jeg klarer meg uten den nå.
Jeg er nå på dag 4 uten hydrokortison!
Jeg som trodde at jeg måtte bruke det livet ut klarer meg nå fint uten det, det føles helt godt. Jeg har energi hele dagen og kvelden. Jeg har faktisk masse energi! Og det er bra, for hjemmet mitt ser rett og slett forfallent ut etter flere år med svært lave energinivåer. Det er bare å brette opp ermene og ta i et tak her. Jeg er en evig rotekopp, det slutter jeg nok ikke med
men det er mye som må gjøres her nå. Så langsomt skal vi få dette stedet på fote, få malt huset utvendig og ta en god del turer på fyllinga med gammelt skrot. Jeg føler virkelig at jeg på nytt har fått livet i gave.
Jeg kjente også at ved å øke dagens, eller rettere sagt nattens dose med T3 fra 20 mcg til 25 mcg, så fikk jeg en skikkelig boost. Denne dosen er den viktigste, det er den som gir energi til resten av dagen. For meg er tidspunktet for å ta den rundt kl 3 på natta, for andre kan det variere. Jeg tror at det var den økningen som var vippepunket for å klare å slutte helt med hydrokortison.
Jeg har rekvisisjon med spyttprøve, men har ennå ikke tatt den. Jeg mistenker at selv om jeg nå føler meg i fin form, er nok kortisolet litt lavt fortsatt. Jeg velger å vente en stund, det kan være interessant å se hva det ligger på. Kanskje kan legen min skrive ut enda en spyttprøve jeg kan ta enda lengre frem i tid for å se hvordan det ligger an.
Jeg mistenker også at T3 kan påvirke alle de andre hormonene jeg fortsatt tar. Jeg har valgt å gå ned fra 25 til 12.5 mg DHEA. Jeg kommer til å ta litt hyppigere blodprøver nå for å følge med hva som skjer med de andre hormonene. Kanskje kan jeg etterhvert slutte med flere av steroidhormonene, ikke bare hydrokortison. Jeg kjenner til mange andre tilfeller hvor de har sluttet med andre hormoner. Når kroppen får nok T3, påvirker det hele hormonsystemet. Det er jo ganske logisk, er det ikke?
Min doseøkning med LDN opp til 3 mg gjorde meg litt forvirret. Jeg gikk ned på T3, for mye viste det seg etterhvert. Jeg er nå tilbake på 70 mcg daglig, det kjennes ut som om det er den rette dosen for meg. Jeg får se når jeg øker LDN neste gang, opp til 4.5 mg, om jeg må justere både T3 og andre hormoner etterhvert.
Jeg har sikkert sagt det før, men gjentar at jeg tror at det med nok T3, og T3 på rett tid er mulig å klare seg uten hydrokortison. Mange mennesker verden over erfarer det ved å bruker Paul Robinsons metode http://recoveringwitht3.com/ https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=245
Jeg skriver dette og håper at dette kan gi håp til flere, det er en vei ut av tunnellen
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker