Viser søkeresultater 1 til 10 av 100

Hybrid View

Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    123

Standard Sv: 30 år med lavt stoffskifte - uten å vite det

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Utroligt, så optaget læger er af overdoseringer med stofskiftemedicin - med så små doser, som der er tale om. Er det for meget medicin, vil du mærke det - det svære kan blive at mærke forskel på det og så trætte binyrer. Men der er jo de forskellige prøver, man kan ta. Og så en anden læge ... der forhåbentlig har sat sig lidt mere ind i tingene.

Nielsigne
    Ja. Hun sa til meg i dag at jeg måtte være obs på symptomer på overdose - som hjertebank, at jeg ikke fikk sove, rastløshet osv - men jeg tror ikke jeg kommer til å merke noe.

Men om 2-3 måneder flytter jeg til Oslo, og da skal jeg forhøre meg og finne en lege som har godt rykte når det kommer til stoffskiftemedisiner.

Akkurat nå velger jeg å se det positive i dette - at jeg faktisk gikk opp i dose i dag

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av sigo Vis post
    Ja. Hun sa til meg i dag at jeg måtte være obs på symptomer på overdose - som hjertebank, at jeg ikke fikk sove, rastløshet osv - men jeg tror ikke jeg kommer til å merke noe.

Men om 2-3 måneder flytter jeg til Oslo, og da skal jeg forhøre meg og finne en lege som har godt rykte når det kommer til stoffskiftemedisiner.

Akkurat nå velger jeg å se det positive i dette - at jeg faktisk gikk opp i dose i dag
    Ja, men det er jo også positivt. Men især fordi du følger op med en anden læge ... det andet kunne ikke gå i længden, mener jeg.

Med hensyn til søvn, kommer du nok til at sove bedre, ikke ringere! Du skal op i en rigtig overdose for at blive urolig og søvnløs.

Nielsigne

... der er så nogle, der oplever, at de pga. for ringe omdannelse til t3 ikke fungerer godt nok, bl.a. i forhold til netop søvn, men det må jo komme an på en prøve, hvordan du har det med det.

Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    123

Ja, men det er jo også positivt. Men især fordi du følger op med en anden læge ... det andet kunne ikke gå i længden, mener jeg.

Med hensyn til søvn, kommer du nok til at sove bedre, ikke ringere! Du skal op i en rigtig overdose for at blive urolig og søvnløs.

Nielsigne

... der er så nogle, der oplever, at de pga. for ringe omdannelse til t3 ikke fungerer godt nok, bl.a. i forhold til netop søvn, men det må jo komme an på en prøve, hvordan du har det med det.
    Ja, jeg får la det gå noen uker nå og se om jeg merker forskjell på søvn og andre ting. Jeg gleder meg helt utrolig til det skjer ting

Siden min mor ble nærmest symptomfri på Levaxin har jeg sterk tro på at jeg også kan bli det - altså at det ikke er noe galt med binyrene eller andre ting i tillegg. Det problemet får jeg ta hvis det dukker opp/hvis jeg ikke blir symptomfri av Levaxin

Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    123

Hei hei!

En liten oppdatering.

Nå har jeg gått på 50 mcg i tre uker - og jeg merker ingenting. Ikke en dritt. Det eneste er kanskje at jeg nå er oppe på det nivået jeg var før jeg begynte på 25 mcg, noe som jo er bra, forsåvidt. Men siden jeg merket tydelige blaff av forbedring i starten på 25 mcg, hadde jeg håpet å få noen sånne på 50 mcg også.

Symptomene varierer litt fra dag til dag: Noen ganger kommer den "rare" smerten i korsryggen tilbake. Det føles som samme type smerter som menssmerter. En varm smerte, om noen skjønner

Har også mye rusk i halsen for tiden, dette har kommet og gått i perioder hele livet. I tillegg er hodebunnen min kjempetørr, jeg flasser store flak og må hele tiden passe på å ikke klø meg i hodet. Veldig frustrerende.

Heldigvis er det nå bare 3 uker til neste blodprøve og 4 uker til neste legetime (jeg har alltid sånn uflaks med legetimene. jeg tar prøven på mandager, så har legekontoret resultatene på torsdagene, men denne gangen er det 17. mai på torsdagen og på fredagene er hun aldri der).

Jeg begynner å bli mer og mer irritert på legen. Har holdt på med dette siden 14. februar og det eneste jeg har oppnådd hittil er å komme tilbake på det stadiet jeg var før jeg begynte :(

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Det er helt forståelig at du er utålmodig etter å se resultater - vi har vært der alle sammen! Dette tar tid. Prøv å ha is i magen, og tenk på at du jo har kommet i behandling med Levaxin, og sannsynligvis er på vei oppover!

Denne teksten av rexxy69 kan være nyttig å lese på imens: https://www.stofskifteforum.dk/archi...p/t-11033.html Om at verdien av hormon må over en viss terskel, for at du skal få en biologisk respons. Litt krevende å lese, men veldig bra!

Sannsynligvis skal du opp på litt høyere dose, før du merker noen særlig forskjell.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Ja, det kan tage lang tid. Men nu er 50 µ altså også MEGET lidt at få. Du bør få det justeret og ikke vente for længe med det.

Nielsigne

Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    123

Ja, det kan tage lang tid. Men nu er 50 µ altså også MEGET lidt at få. Du bør få det justeret og ikke vente for længe med det.

Nielsigne
    Ja Det er under 3 uker til neste blodprøve nå, takk og pris. Kan nesten ikke vente. Denne gangen skal jeg også ta prøvene så tidlig som mulig om morgenen.

I dag er panikkanfallene helt forferdelige, jeg er helt invalidisert. Heldigvis er de færreste dager slik.

Lignende tråder

1. De fleste har (cøliaki) sykdommen uten å vite det
    Av Vigdis i forumet Mage/tarm/urinveie
    Svar: 0
    Siste melding: 25-10-11, 08:12
  2. Lavt stoffskifte uten antistoffer
    Av Persa i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 89
    Siste melding: 16-09-10, 10:36
  3. Svar: 78
    Siste melding: 04-06-07, 20:27
  4. Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte