Viser søkeresultater 1 til 10 av 76
Hybrid View
-
01-04-12, 17:52 #1
Sv: Femten år med ME, eller er det stoffskifteproblemer? Veien mot en diagnose.
Jeg kan forstå at du føler deg trist etter slik beskjed

Behandlingen du skal få i Belgia vil bla. ta sikte på å redusere/fjerne autoimmuniteten.
Good for you at du skal dit!
Og så er det helt sikkert en fordel at du er best mulig utredet på forhånd, det vil gjøre behandlingen mer effektiv, det er jeg sikker på!
-
02-04-12, 17:53 #2
Så bra å høre, ja jeg er kjempespent på å dra dit! Skal ta det som en husmorferie samtidig så tar med min mor. Håper på å ha nok energi til å sitte på kafe noen timer og se litt på bygninger og sånt!
-
02-04-12, 19:37 #3
Det er veldig interessant å se den linken mellom sterk D-vit mangel og autoimmun sykdom, håper jeg blir mye bedre bare av å ta min dose hver dag. Kjøpte 2000µg dose og skal få legen til å teste nivået mitt igjen om en måned.
-
02-04-12, 21:54 #4
-
03-04-12, 00:54 #5
Takk for tipset, det er notert i boka mi (ellers er det glemt med en gang!)! Tusen takk
-
27-05-12, 11:48 #6
Hei alle sammen!
Ja da var turen til belgia unnagjort, og jeg må si at mitt møte med Dr.Hertoghe var kjempespennende!
Det var en del ting han rynket pannen over, blant annet at jeg nesten ikke skilte ut et stoff i urinen min (kan oppdatere med hvilket når jeg får sett over papirene igjen), pluss en hel del andre blodprøvesvar som var dårlige.
Legens konklusjon var hypothyreose, hormoner på elleville veier og fibromyalgi (der jeg hadde utslag på 17 av 18 tenderpoints!!
) ! Så her var det litt å ta tak i!
Jeg kom hjem til Norge med en stor koffert full (bokstavelig talt) av medisiner og vitaminer/mineraler som jeg skal ta, og som jeg regnet med så er kostholdet lagt helt om til melkefritt og mel/helkornfritt! Heldigvis er jeg glad i råkost og slikt fra før så det går enn så lenge greit, men det blir noen tunge tak og etterhvert ser jeg for meg.
Skal ta kontakt med fastlegen på tirsdag og få henvisning til noen som kan med fibromyalgi i norge for å få en diagnose her tenkte jeg, og samtidig høre om han vil gå med på å skrive ut erfa til meg herfra. Fikk ikke med meg erfa hjem da det var tomt overallt i Brussel, så nå har jeg sendt melding til produsenten etter tips om at de kan sende meg hvis jeg sender resept! Noen som vet om belgisk resept kan brukes i norge?
-
27-05-12, 12:12 #7
Jeg tror at sålenge en resept er skrevet på et forståelig språk, for eksempel engelsk, så er resepter internasjonale.
Hold motet oppe, Rabiosa! Kostholdsomlegging venner du deg fort til! Lær deg å lage noen gode retter uten melkeprodukter som du setter pris på. Jeg lager noe som jeg fryser ned, det er alltid ok å ha noe på lur, enten det er biter av et måltid eller et fullverdig måltid. Når jeg er litt sliten, er det godt å vite at det er fiskesuppe, kjøtttkaker og annet i fryseren
Guacemole er en vinner her i huset, masse sunt fett og andre gode næringsstoffer. Da glemmer du at du ikke kan ha rømme og fløtesaus til maten
Ønsker deg lykke til videre, Hertoghe er nok et godt valg, jeg håper han klarer å hjelpe deg videre til et godt liv med masse god helse
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
27-05-12, 14:32 #8
Takk for gode ord og oppmuntring Vigdis, du er skjønn
Ja dette håper jeg blir bra! Skal ta å lage meg noen suppeporsjoner å ha i fryseren (mmmm!) og se om jeg får leta opp en oppskrift på noe som kan fungere som pizza/paibunn for det er så mye godt en kan ha på slikt og samtidig gi følelsen av at man spiser brød.
Er jo så ironisk for jeg sverger jo til fullkornsbrød hele tiden, men Hertoghe kunne fortelle at for mye av det gjorde at bra flora i tarmen blir skrapt vekk sammen det som skal ut uansett, og man kan få en hormonubalanse av det og. Så jeg lærte mye nytt!
-
28-05-12, 12:14 #9
Litt ekstra lesestoff til deg hvis du ønsker å se nærmere på dette med gluten og hypothyreose.
-
28-05-12, 18:03 #10
Hertoghe sa ikke at det måtte være uten gluten, men ikke mel, melk og helst uten sukker og, så slipper heldigvis det. MEN tusen tusen millioner takk for tipsene, dette skal jeg se på i morgen, i dag er jeg så alt for alt for sliten...Baksmellen fra turen har kommet nå og jeg føler at jeg er helt energiløs. Dere vet følelsen
Skal dra innom apotekene her jeg bor i morgen, og ringe apotekene i byen og for å lete opp noen som kan hjelpe.
Jeg er kjempeinnstilt på å klare dette, håper jeg klarer å holde på motivasjonen! Jeg hadde tenkt å lete opp en måte å få 'brød' til pizzabunn og slikt på så ble glad når jeg ser noen linke til det! Dere er supre!

Lignende tråder
-
Væskefyllte, smertefulle kuler oppover hånden. Myksødem?
Av janis i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 1Siste melding: 01-12-11, 12:14 -
Fritt T4 som drifter oppover(?) etter total thyroidectomy
Av Zena i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 10-05-11, 12:25 -
Mitt liv, et levende helvete! Hypo 11 år, nye forandringer..
Av Thomas W H i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 28-02-09, 15:37 -
TSH synker, men FT4 går nesten ikke oppover...
Av sivcath i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 03-07-07, 12:30 -
Levende død,noen som føler det samme?
Av meg i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 5Siste melding: 06-08-05, 22:17

Svar med sitat

Bokmerker