Viser søkeresultater 1 til 10 av 100
Threaded View
-
31-03-12, 08:29 #32
Sv: 30 år med lavt stoffskifte - uten å vite det
Så vidt jeg har forstått, skal man øke jevnt og trutt, og ikke i mer brutale hopp. En sykepleier jeg kjenner sa følgende om økning:
"Levaxin er ikke så hissig for hjertet som Erfa (det jeg bruker, Vigdis bemerkning). En endring du gjør i medisineringen din i dag vil ikke merkes før om 6 uker, tregere enn det som angis i felleskatalogen. Lurere med tanke på binyrer? Dette går jo enda tregere for de som kun tar T4 enn for de som også inntar T3. Dette fordi T4 krever en omdanningsprosess i kroppen før den aktiveres. Vurder fastlegebytte (de voksne legene er ofte bedre). Du bør opp i over 100mcg daglig før du kan begynne å kjenne effekten av medisineringen. 1,5-2 mcg per kg kroppsvekt skulle i ditt tilfelle tilsvare ??? (vet ikke hva du veier, Sigo?) mcg per dag. Det står i felleskatalogen http://www.felleskatalogen.no/medisin/levaxin-nycomed-pharma-560915 at pasienter skal medisineres etter kliniske symptomer. Kanskje du kan få legen din med på det hvis du henviser til dette?"
"Levaxin brukar man öka med 25 mcg åt gången" forteller en annen venn.
Presiser overfor legen det som står i Felleskatalogen om å medisineres etter symptomer. Print det ut, og marker det og gi det til legen.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
De fleste har (cøliaki) sykdommen uten å vite det
Av Vigdis i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 0Siste melding: 25-10-11, 08:12 -
Lavt stoffskifte uten antistoffer
Av Persa i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 89Siste melding: 16-09-10, 10:36 -
Jeg fikk vite for ca. åtte mnd siden at jeg har lavt stoffskifte, er 28 år.
Av liten i forumet Lavt stoffskifteSvar: 78Siste melding: 04-06-07, 20:27 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24

Svar med sitat

Bokmerker