Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
30-03-12, 12:44 #6
Sv: Binyretretthet, blodprøver og en god lege?
Hei!
Lenge siden innlegget ditt ser jeg, men du har alt for lavt jern (ferritin) - denne må mye opp! Din høye TIBC, lave E-MCH, E-MCV og E-MCHC bekrefter dette. Du får sikkert til svar at du har normale verdier, men har du stoffskifteproblemer må denne ligge mye høyere. Lave jernnivå gjør at du ikke får omsatt nok FT4 til FT3 som er det metabolske aktive stoffet kroppen bruker og må ha for å fungere. Også binyrefunksjonen er avhengig av bra jernnivå for å fungere, og dette kan føre til at du også får lavt kortisol om du er lav på jern. Morgenkortisolverdien din er ikke ille om du har ca samme referanseområde som der jeg tok prøvene (250-750).
Stoffskifteproblemer kan forøvrig medføre malabsorpsjon av jern og lavere kroppstemperatur som igjen fører til at du produserer færre røde blodceller.
Lykke til!
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Binyretretthet???
Av Aud. i forumet DagbokerSvar: 12Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Lege som behandler binyretretthet
Av username i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 05-05-11, 08:24 -
Er skillet mellom lege og alternativ lege eldgammel?
Av Vigdis i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 0Siste melding: 06-11-10, 12:20 -
Har jeg binyretretthet?
Av Gekko i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 25-03-10, 10:20

Svar med sitat
Bokmerker