Viser søkeresultater 1 til 10 av 153
Tråd: Hashimoto's siden 2003
Threaded View
-
27-03-12, 10:45 #24
Sv: Hashimoto's siden 2003
Tak for dit svar kære Nielsigne! Jeg kan ikke finde ud af, hvad mine nakke/bihulesmerter hænger sammen med. Måske kan jeg linke det til, når jeg er ekstra presset - og dermed kan det måske have at gøre med for lidt cortisol... men det kan også være, det er stofskiftehormonerne - eller helt konkrete problemer i min nakke. Måske kan det også hænge sammen med overvækst af svamp, som giver hævede slimhinder - eller med inflammation... Det er desværre endnu ikke lykkedes mig at finde direkte klare tegn på, hvad årsagen er.
En generel hurtig update:
Jeg er netop kommet hjem fra Bruxelles, hvor jeg har været til min 3. konsultation hos Dr. L'Hermitte i Dr. Hertoghes klinik. Jeg kunne jo berette om bedring, men desværre også om mange gener stadigvæk. Hun mener, at jeg fortsat udviser tegn på for lavt cortisol, hvilket mine blodprøver med forholdsvist højt T3 og tilsvarende forholdsvist lavt T4 i følge hende også kan være et tegn på, da for lavt cortisol medfører hurtig omdannelse af T4 til T3 og dermed lavere T4 i målingerne. Hun anbefalede mig at prøve blot med en lav dosis HC, så det overvejer jeg igen. Derudover lå jeg igen lavt i zink, magnesium, B12 - og skal øge mine tilskud af disse. Mine kønshormoner var generelt i orden, men jeg skal fortsætte med lav dosis DHEA (2,5mg), og Fludrocortison (75mcg) samt progesteron dg.18-26. Mine antistoffer er faldet, hvilket hun mener skyldes mine tilskud af jod og selen, som jeg skal fortsætte med.
Jeg skal til næste konsultation om ca. 6 mdr, men det er ikke sikkert, jeg kan få råd til det.
Derudover har jeg været hos Eva Lydeking-Olsen her i København, som er ernæringsterapeut - og har mange års erfaring med at hjælpe folk med træthedstilstande. Hun har anbefalet mig to undersøgelser for at komme til bunds i mine ubalancer (for parasitter, dysbiose, svamp - og en 'Organix-test') - og dem afventer jeg svar på midt i april. Derudover har hun anbefalet justeringer ved en kiropraktor, da jeg for mange år siden blev kørt ned på cykel og slog hoved og nakke slemt. Hun mener, at denne ulykke kan være en udløsende/medvirkende årsag til mit sygdomsforløb/træthedstilstand - og at der fortsat kan være skævheder, som, jeg vil have gavn af, bliver rettet op. Så jeg holder modet oppe, da der nu er nye behandlingsindsatser at sætte min lid til - og så er jeg spændt på resultaterne af undersøgelserne, som evt. kan hjælpe mig til at målrette min egenbehandling bedre.
Derudover må jeg bare sende en KÆMPE TAK til Luuna, som har anbefalet D-Ribose som tilskud (fra Dr. Teitelbaums webside). Da jeg havde taget det i ca. 3 uger fik jeg markant mere energi både mentalt og fysisk - og har haft det lige siden! Det gør min hverdag langt mere tålelig og gør, at jeg kan lave flere ting uden at må sove og blive rigtig dårlig!! Tusind tak for det!!!!!
Ikke mere nu, da jeg er meget udmattet efter Bruxelles-turen - der er trods alt grænser for, hvad Ribosen kan gøre for energien ;)
Lignende tråder
-
Hyper 2003. Blev det behandlet alt for langt ned. 2010 Erfa Thyroid
Av Pjevs i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 07-05-10, 22:07 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44 -
Hyper siden -92 hypo siden -98
Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 97Siste melding: 21-11-09, 11:45 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01

Svar med sitat

Bokmerker