Viser søkeresultater 1 til 10 av 62
Hybrid View
-
26-03-12, 17:20 #1
Sv: Binyrene. Forhøyete kryptopyrroler, og "under- og overmethylation"
Vil bare presisere at dette er komplekst og jeg anbefaler ikke å sette igang dette på egen hånd:-)
-
29-05-12, 09:23 #2
En liten oppdatering herfra. Det har vært mye opp og ned her de siste 3 mnd. Etter mye prøving så fant jeg til slutt riktig dose på B6 og Zink for å balansere signalstoffene. Deretter begynte stoffskifte å føles lavt.
I samråd med legen tok jeg da en ny soppkur, da han trodde det kunne være oppblomstring av sopp. Ble skikkelig dårlig av dette sannsynligvis pga at medisinen virket. Tok NAC samtidig for leverstøtte, men fikk etterhvert også tak i Ultra Clear Plus som jeg syntes fungerer bedre for meg. Syntes også dette tok veldig på binyrene så jeg gikk opp til 10 mg Cortef. Mer enn dette så hovner jeg opp i ansikt og rundt midjen.
Fikk ingen stor bedring etter soppkur så ble enig med legen om å prøve meg frem med oppjustering av Erfa. Og det hjalp veldig:-) Har nå gått på 150 mg Erfa i ca to uker. Muligens skal jeg opp litt til.
Ser nå i etterkant at behovet for mer Erfa kan ha sammenheng med innsettelse av hormonspiral i slutten av februar. Noen som kjenner noe til dette?
Satte inn hormonspiralen pga store PMS problemer inkl ømme bryster fra 1-2 uker før mens. Pms biten er betraktelig bedret. Ømme bryster har jeg fortsatt. Har brukt og bruker fortsatt progesteron krem fra ca dag 14 frem til mens.
Glemte å nevne at formen generelt også har vært merkbart mye dårligere 1-2 uker før mens. Dette er også nå mye bedre etter innsettelse av h.spiral.
-
22-08-12, 21:19 #3
Da hodet fortsatt ikke er helt med har jeg prøvd å lese om kryptopyrroler og over- og undermetylering i håp om å finne noe der. Etter hvert fant jeg denne pdf`en med forklaringer, symptomer, og ikke minst forslag til kosttilskudd som kan avhjelpe:
http://www.biobalance.org.au/_downlo...al-illness.pdf
Antar at man kanskje bør ha hjelp til å finne ut av dette, men hvis man ser at man er veldig lav el. høy på noen av disse vitaminene/mineralene, så kan man vel prøve å "justere" dem litt og se etter bedring. Kan forhåpentligvis ikke skade å ta f.eks. sinktilskudd hvis man er lav på det, så lenge man ikke skyter over den høyere enden av normalområdet..?
-
23-08-12, 09:43 #4
Hei!
Det er snakk om tilskudd i veldig høye doser for å regulere disse ubalansene. Og balansen mellom vitaminene og mineralene er også viktig. Så det kan være greit å få testet ut dette først. Snakk med legen på Heggeli så får du skjema for blodprøver etc. Lykke til!
-
15-10-12, 20:49 #5
En liten oppdatering herfra:-)
Har nå fjernet hormonspiralen igjen. Årsaken til dette er at jeg fikk etter et par mnd følelsen at jeg hadde pms light hele måned. I tillegg måtte jeg øke Erfaen mye for å ikke føle meg undermedisinert. Dette økte trykket på binyrene etc. Føler meg en god del bedre etter fjerningen av h.s. Måtte gå kraftig ned på Erfa kort tid etter at jeg tok den ut - fra 165mg til 120 mg, og har også kunnet redusere Cortef'en. Prøver nå å finne tilbake formen fra des-feb 2011/2012 med justering av alle mine medisiner, tilskudd:-) konklusjonen for meg er å holde seg unna gestagener.
Lignende tråder
-
Forelesning om binyrene (Youtube)
Av Mod i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 27-02-11, 18:44 -
Julestresset og binyrene
Av Rufus i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 22-12-10, 17:07 -
Wilsons kostsirkel (binyrene)
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 8Siste melding: 03-01-10, 12:15 -
Hypothyreose eller binyrene?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 14-11-09, 14:13

Svar med sitat

Bokmerker