Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Threaded View
-
22-03-12, 14:19 #11
Sv: Kan for lav dose gjøre meg verre enn ingen dose?
Dit stofskifte er faldet yderligere (i forhold til før). Man kan gøre to ting for at hæve stofskiftet igen:
- kvitte de 25 mcg Levaxin helt, så TSH stiger igen og får resproduktionen af thyroxin op igen, til det "lavt-stofskifte-niveau" der var før Levaxin, og selv om det fortsatte lavt stofskifte ikke bliver nogen dans på roser, får man det alligevel bedre end som du har det nu;
- eller kan man øge Levaxin gradvis, hver uge, indtil man enten opnår mærkbar bedring, dog maksimal slutdosering der svarer til omtrent 2 mcg pr kg kropsvægt. Det er denne dosering, som oprindeligt anvendtes til behandling med syntetisk thyroxin, men som lægestandene i 1973 har reduceret med 50%, da det viste sig, at den daværende nyopfundet TSH-test ikke kunne anvendes fordi thyroxin i den rette dosering, gjorde TSH "usynligt". Det rørte ikke de gode læger, at deres beslutning har gjort deres patienter syge igen.... TSH var vigtigere (end patienternes tilstand), for uden TSH kunne lægerne ikke "styre" behandlingen, blev det sagt til forsvar for ændringen. Det kan du læse om i denne tråd. Den dosering du nu får, svarer til at du vejer omkring 12-13 kg.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Kan for lav dose gjøre meg verre enn ingen dose?
Av sigo i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 23Siste melding: 24-03-12, 15:47 -
LDN - Low Dose Naltrexone
Av Vigdis i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)Svar: 3Siste melding: 11-03-12, 09:03 -
(!!) Hvorfor T4 medisiner ikke virker. Å starte opp på små doser kan gjøre alt verre
Av anitab i forumet Virker medisinen ikke?Svar: 2Siste melding: 18-01-12, 22:11 -
Øke dose selv?
Av Freya i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 13-10-10, 21:49 -
Tar for høy dose - hva si til legen?
Av benny i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 12Siste melding: 05-09-07, 16:13

Svar med sitat
Bokmerker