Tusen takk for omtanken, Vigdis

Denne hjertebanken er noe jeg har slitt med i flere år. Jeg har tidligere tenkt at det var binyrene mine, så tenkte jeg det var stoffskiftet, og så har jeg vekslet litt hva jeg har trodd... Har blitt obs på at det kan skyldes sopp i løpet av de siste månedene. Etter siste soppkur i januar/februar ble hjertebanken mildere. Men den er der fortsatt.

Jeg tror at kortisolet mitt er ok. Sluttet med hc i august, og fludrokortison i november. Det faktum at progesteronnivået mitt har steget (til et nivå som visstnok er uvanlig for en på min alder), sier meg at kortisolnivået er fint. Men har alltid slikt i bakholdet, sjekker veldig hvordan jeg reagerer på stess og prøver å ikke presse meg, nettopp med tanke på å ikke stresse binyrene.

Utslettet er sopp. Depfinitivt. Canesten hjelper. Alt annet hjelper ikke. Så sopp er det.

Og så er jeg enig med deg, Vigdis. En skal ikke låse seg i en teori. Men kamp mot sopp har fungert så langt, og da vil jeg fortsette å se hvor det kan føre meg. Konsentrerer meg om en ting nå i første omgang. Hormoner tar jeg ved neste legebesøk.

I dag er jeg litt bedre. Nå skal hybelkaniner nedkjempes. Like før de gjør mytteri her!

Klem