Side 30 av 36 Først 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536 Siste
Viser søkeresultater 291 til 300 av 354
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.

Det er spennende å følge med på det du skriver, Rufus. Historien din er spesiell. Håper at du fortsetter å gi oss andre innblik i hva som skjer med deg. Jeg håper alt bare går rette veien for deg nå
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Hei

Ja, det nærmer seg tre mnd siden jeg kuttet ut Thyroid. Stoffskiftet mitt er fortsatt for lavt. Jeg har en tsh på rundt 10 og ft3 og ft4 nederst i referanseområet. Jeg begynner likevel ikke med stoffskiftehormoner igjen før jeg får tatt mer opprensking i magen. Har plager som legen mener stammer derfra (jeg tror det selv også). Tar jeg Thyroid nå får jeg bare overdoseringssymtomer som tidligere. Det er noe som "stresser" kroppen min (og det er ihht legen magen). Jeg har konstant hjertebank (noen ganger kraftig). Jeg vet det ikke skyldes angst eller nervøsitet.

Formen er vel egentlig stigende fortsatt. Er på ny soppkur og fortsetter med tarmskyllinger (min mage er nok ekstra gjenstridig). Merker det hjelper. Og så må jeg si at jeg har hatt flott effekt av glutamin (for å tette lekk tarm). Jeg er oppe i 5-6 gram daglig. Melkesyrefølelse i musklene, svie i øynene, oppsvulmet mage er symptomer som forsvant kort tid etter oppstart med glutamin. Mener også merke at hjertebanken ble mildere. Dessuten steg energien!

Jeg har fortsatt mange dårlige dager. De er først og fremst knyttet til syklusen min. Har løst de fleste problemene mine mht østrogendominans ved hjelp av økning av progesteronkrem-dosen. Nå er de største plagene knyttet til oppstart av mens, to dager rundt eggløsning, og andre dager der det "skjer" noe i forbindelse med syklusen min (eksemplevis dag 21 som alltid er en dårlig dag...). Formen min varierer dessuten ut fra tidspunkt på dagen. Morgen og formiddag er alltid dårligere. Er treg, distre og litt sløv. Blir liksom ikke meg selv før klokka har passert 13. Det er vel typisk for lavt stoffskifte ?

SEr nå fram til å bli bedre og kunne starte med stoffskiftehormoner igjen. Håper det lar seg gjøre snart. Stigende form gir meg ihvertfall håp!

Klem

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Hei

Long time!

Her har det gått opp og ned. Det gikk jevnt oppover fram til et par-tre uker siden. Siden da har formen vært dårlig (uviss av hvilken grunn).
    Jeg tror nok at candida er et gedigent problem for meg, og i så måte skiller jeg meg kanskje ut her inne. Langvarig bruk av antibiotika i tidligere år har skapt disse problemene. Candida er ikke enkelt å bli kvitt! Framgangen jeg har hatt fra nyttår skyldes nok at jeg har trappet opp tarmskyllingene. Det er det eneste nye jeg har gjort. Energien kom seg og alt ble bedre. Jeg ser bedre ut også. Går på stadige nye, sterke soppkurer. Varierer hvilket medikament jeg bruker, alt fra Flucanazol, sporanox og fungoral. Når tarmen skylles ser jeg det kommer ut masse død sopp, men skimter også en del levende innimellom. Dietten min er streng. Ingen raske karbohydrater, ingen frukt, melkeprodukter, gluten eller hermetikk.

Har fortsatt ikke startet med stoffskiftehormoner. Skal vurderes i begynnelsen av mai. Stoffskiftet mitt er nok fortsatt for lavt, tsh ligger mellom 12 og 16, t3 og t4 lavt i referanseområdene. Symptomene mine kan skyldes både stoffskifte og candida. I tillegg til tretthet har jeg, hjertebank (kan komme av candida), muskelsvaket, ustabilt blodsukker og stort søvnbehov. I tillegg har jeg tørr munn (som kan komme av candidaen). De siste ukene har jeg fått utslett av soppen. Tyder på at den er temmelig aktiv i kroppen.

Så kanskje det er oppblostring av sopp som gjør at de siste to-tre ukene har vært veldig tunge? Går på jobb, men ettermiddagene, kveldene og helgene soves bort. Huset støves ned og jeg har ikke tiltak til noe.

Jeg har hele tiden merket svigninger i formen ihht syklusen min. Nedtur ved mensstart, et par dager med dårlig form ved eggløsning, ny nedtur på et par dager ca en uke etter eggløsning (rundt dag 21). Lurer på om det kan skyldes candida? Sopp liker østrogen ihvertfall. Nedturen uken etter eggløsning vet jeg ikke? Da er progesteron høyest, jeg vet ikke hvorfor jeg reagerer da. Har forresten sluttet med progesteronkrem. Legen ba meg kutte ut nå. Nivået av progesteron var kommet ganske høyt (steget etter jul, har nå over 50). Det jeg har merket er at nedturen rundt 21. dag de siste gangene har vart mye lenger enn en eller to dager som tidligere. Lurer på om det skyldes at nivået av hormonet har steget og at det gir meg dårlig form i lengre tid? Vet ikke jeg.

Frustrerende med nedtur. En mister litt piffen. Jeg var ordentlig i siget, skjønner dere Men det må da gå seg til igjen etter hvert. Må bare jobbe videre med behandlingen min. Her går det altså i mage og sopp.....

Rufus

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Må tilføye noe jeg glemte i går: Det kan tenkes at slappheten skyldes bivirkning av soppkuren jeg er på (fluconazol). De andre symptomene oppleves ikke som verre, det er bare trettheten. Hvis de andre symptomene bedres, men trettheten vedvarer, vil det kanskje tyde på at det er medisinen som gjør meg slapp. Det vil de nærmeste ukene vise. Skal gå på det en måned, kanskje to. Det får jeg vurdere underveis. Time will show, men trist å måtte sove bort våren også....

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

De siste ukene har jeg fått utslett av soppen.
    Dette kan kanskje være bivirkninger av medikamentene? Gjetter på at det står oppført som bivirkning på noen av medikamentene? Eller autoimmunitet? Autoimmunitet kan også gi mange rare utslag innimellom.

I tillegg til tretthet har jeg, hjertebank (kan komme av candida), muskelsvaket, ustabilt blodsukker og stort søvnbehov. I tillegg har jeg tørr munn
    Er du sikker på at du ikke har lave kortisolverdier? Kanskje det hadde vært lurt å få en ny spyttprøvetest snart?

Jeg blir litt bekymret for deg nå jeg leser innlegget ditt, Rufus. Ikke kjør deg i senk før du setter inn andre tiltak. Jeg har selv opplevd å se meg blind på en ting, når svaret lå på det mest selvfølgelige stedet, nemlig i hormonnivåene. det er ikke sikkert ditt svar er det samme som mitt, men ikke la deg gå for langt ned før du gjør noe.

Lykke til blant hybelkaninene, de formerer seg her også
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Tusen takk for omtanken, Vigdis

Denne hjertebanken er noe jeg har slitt med i flere år. Jeg har tidligere tenkt at det var binyrene mine, så tenkte jeg det var stoffskiftet, og så har jeg vekslet litt hva jeg har trodd... Har blitt obs på at det kan skyldes sopp i løpet av de siste månedene. Etter siste soppkur i januar/februar ble hjertebanken mildere. Men den er der fortsatt.

Jeg tror at kortisolet mitt er ok. Sluttet med hc i august, og fludrokortison i november. Det faktum at progesteronnivået mitt har steget (til et nivå som visstnok er uvanlig for en på min alder), sier meg at kortisolnivået er fint. Men har alltid slikt i bakholdet, sjekker veldig hvordan jeg reagerer på stess og prøver å ikke presse meg, nettopp med tanke på å ikke stresse binyrene.

Utslettet er sopp. Depfinitivt. Canesten hjelper. Alt annet hjelper ikke. Så sopp er det.

Og så er jeg enig med deg, Vigdis. En skal ikke låse seg i en teori. Men kamp mot sopp har fungert så langt, og da vil jeg fortsette å se hvor det kan føre meg. Konsentrerer meg om en ting nå i første omgang. Hormoner tar jeg ved neste legebesøk.

I dag er jeg litt bedre. Nå skal hybelkaniner nedkjempes. Like før de gjør mytteri her!

Klem

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Her har det gått opp og ned. Det gikk jevnt oppover fram til et par-tre uker siden. Siden da har formen vært dårlig (uviss av hvilken grunn).
    Jeg tror nok at candida er et gedigent problem for meg, og i så måte skiller jeg meg kanskje ut her inne. Langvarig bruk av antibiotika i tidligere år har skapt disse problemene. Candida er ikke enkelt å bli kvitt! Framgangen jeg har hatt fra nyttår skyldes nok at jeg har trappet opp tarmskyllingene. Det er det eneste nye jeg har gjort. Energien kom seg og alt ble bedre. Jeg ser bedre ut også. Går på stadige nye, sterke soppkurer. Varierer hvilket medikament jeg bruker, alt fra Flucanazol, sporanox og fungoral. Når tarmen skylles ser jeg det kommer ut masse død sopp, men skimter også en del levende innimellom. Dietten min er streng. Ingen raske karbohydrater, ingen frukt, melkeprodukter, gluten eller hermetikk.

Har fortsatt ikke startet med stoffskiftehormoner. Skal vurderes i begynnelsen av mai. Stoffskiftet mitt er nok fortsatt for lavt, tsh ligger mellom 12 og 16, t3 og t4 lavt i referanseområdene. Symptomene mine kan skyldes både stoffskifte og candida. I tillegg til tretthet har jeg, hjertebank (kan komme av candida), muskelsvaket, ustabilt blodsukker og stort søvnbehov. I tillegg har jeg tørr munn (som kan komme av candidaen). De siste ukene har jeg fått utslett av soppen. Tyder på at den er temmelig aktiv i kroppen.

Så kanskje det er oppblostring av sopp som gjør at de siste to-tre ukene har vært veldig tunge? Går på jobb, men ettermiddagene, kveldene og helgene soves bort. Huset støves ned og jeg har ikke tiltak til noe.

Jeg har hele tiden merket svigninger i formen ihht syklusen min. Nedtur ved mensstart, et par dager med dårlig form ved eggløsning, ny nedtur på et par dager ca en uke etter eggløsning (rundt dag 21). Lurer på om det kan skyldes candida? Sopp liker østrogen ihvertfall. Nedturen uken etter eggløsning vet jeg ikke? Da er progesteron høyest, jeg vet ikke hvorfor jeg reagerer da. Har forresten sluttet med progesteronkrem. Legen ba meg kutte ut nå. Nivået av progesteron var kommet ganske høyt (steget etter jul, har nå over 50). Det jeg har merket er at nedturen rundt 21. dag de siste gangene har vart mye lenger enn en eller to dager som tidligere. Lurer på om det skyldes at nivået av hormonet har steget og at det gir meg dårlig form i lengre tid? Vet ikke jeg.

Frustrerende med nedtur. En mister litt piffen. Jeg var ordentlig i siget, skjønner dere Men det må da gå seg til igjen etter hvert. Må bare jobbe videre med behandlingen min. Her går det altså i mage og sopp.....
    Hej Rufus Ved du hvad, Kærthjerte? Jeg tror at kombinationen "lavt stofskifte - svamp" - giver en klar fordel til.... svampen. Jeg tvivler på, svampemidler eller ej, at du overvinder svamp, så længe du fortsat er u-medicineret. Der er nok heller ikke noget at sige til, at du føler dig svag, når stofskiftet er så lavt og dermed er også kroppens eget forsvar reduceret.... ikke mindst når progesteron ikke tilføres mere. Jeg er ked af, at du har måttet cutte progesteron 100%, mens du fortsat går uden behandling for stofskiftet. Det er liksom, lidt meget på en gang... Desuden, selv om progesteron er højt nok nu (eller er det?), bliver det ikke ved med. Når man så først kommer tæt på (overgangs)alder, bliver det enten tilskud eller underskud. Jeg ville beholde progesteroncreme hver anden eller hver tredje dag, i stedet for at cutte det helt. Håber du vil få det bedre snart. Det er også på tide.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hej Rufus Ved du hvad, Kærthjerte? Jeg tror at kombinationen "lavt stofskifte - svamp" - giver en klar fordel til.... svampen. Jeg tvivler på, svampemidler eller ej, at du overvinder svamp, så længe du fortsat er u-medicineret. Der er nok heller ikke noget at sige til, at du føler dig svag, når stofskiftet er så lavt og dermed er også kroppens eget forsvar reduceret.... ikke mindst når progesteron ikke tilføres mere. Jeg er ked af, at du har måttet cutte progesteron 100%, mens du fortsat går uden behandling for stofskiftet. Det er liksom, lidt meget på en gang... Desuden, selv om progesteron er højt nok nu (eller er det?), bliver det ikke ved med. Når man så først kommer tæt på (overgangs)alder, bliver det enten tilskud eller underskud. Jeg ville beholde progesteroncreme hver anden eller hver tredje dag, i stedet for at cutte det helt. Håber du vil få det bedre snart. Det er også på tide.
    Tusen takk for svar, Anisa!

Jeg tror nok du har rett i det at jeg ikke blir kvitt soppen før stoffskiftet er regulert. Lavt stoffskifte i seg selv skaper ubalanse i tarmen og svekker immunforsvaret mitt. Dillemmaet mitt er at stoffskiftemedisineringen min ikke fungerte ordentlig, jeg fikk både over-og underdoseringssymptomer da jeg brukte Erfa. Legen mener det er magens/soppens sin skyld (slik jeg tolker han). Må få magen på stell før jeg introduserer stoffskiftehormoner igjen. Men det er en litt vond sirkel.

Jeg ville også trappe ned progesteron i stedet for å slutte. Men legen var klar på det, han ville at jeg skulle kutte helt. Skal vurdere rådet ditt, Anisa. Det er tross alt jeg som bestemmer..

Klem

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Kjære Rufus
    Denne soppen er da utrolig gjenstridig, men det vil vel ta så lang tid å bli kvitt når man har levd lenge med den. Har ikke så mye å tilføre deg. Vil bare si at jeg tenker på deg og krysser fingre og tær for at du snart kan starte på Erfa igjen.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Kjære Rufus
    Denne soppen er da utrolig gjenstridig, men det vil vel ta så lang tid å bli kvitt når man har levd lenge med den. Har ikke så mye å tilføre deg. Vil bare si at jeg tenker på deg og krysser fingre og tær for at du snart kan starte på Erfa igjen.
    Tusen takk Blondie

Gjenstridig sopp, ja. Skyldes muligens hard antibiotikabruk over en 5-årsperiode på slutten av 90-tallet. Vil antakeligvis slite med sopp resten av livet, men håper å få overtaket etter hvert. Bruker en god del greens/superfood som hvetegress, chlorella og spirulina i tillegg til diett. Har tro på at det har en gunstig langtidseffekt.

Håper det er bra med deg!

Side 30 av 36 Først 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536 Siste

Lignende tråder

1. Hashimotos og Erfa Thyroid
    Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 10
    Siste melding: 19-10-11, 11:36
  2. Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
    Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 21-03-11, 16:59
  3. Info til lege om behandling av Hashimotos?
    Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 09-11-10, 17:47
  4. Info til lege om behandling av Hashimotos?
    Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 09-11-10, 17:47
  5. Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
    Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 3
    Siste melding: 15-04-10, 22:09

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg